Milliók maradnak ki az oktatásból a járvány miatt világszerte Közoktatás
MTI

Milliók maradnak ki az oktatásból a járvány miatt világszerte

A Covid-19-világjárvány miatt távoktatásba kényszerülő mintegy 1,5 milliárd diák több mint felének nincs számítógépe, amellyel követhetné az órákat, 43 százaléka pedig nem rendelkezik internet-hozzáféréssel - figyelmeztetett kedden az ENSZ Oktatási, Tudományos és Kulturális Szervezete (UNESCO).

Az UNESCO-nak a Nemzetközi Távközlési Egyesülettel (ITU) közösen készített tanulmányai szerint 826 millió diáknak nincsen számítógépe, 706 millió diák pedig nem rendelkezik internet-hozzáféréssel. A távoktatás vált az iskolai órák fő alternatívájává a járvány miatt bevezetett elszigetelés alatt - jelezte az UNESCO, amely emiatt más eszközök igénybevételét is kérte annak érdekében, hogy ne növekedjen a digitális szakadék.

Az UNESCO adataiból kiderül, hogy például Fekete-Afrikában a háztartások 89 százalékában nincsen számítógép, 82 százalékában pedig internet. Ötvenhatmillió tanuló kénytelen nélkülözni a telefont is otthonában, mintegy felük Fekete-Afrikában.

Audrey Azoulay, az UNESCO főigazgatója úgy vélekedett: bár erőfeszítéseket kell tenni annak érdekében, hogy mindenki rendelkezhessen digitális kapcsolattal, szükséges, hogy "az oktatás és a tanulás ne csak az online eszközökre korlátozódjon". "A fennálló egyenlőtlenségek csökkentése érdekében támogatnunk kell egyéb alternatívákat, például a közösségi rádió- és televízió-programok igénybevételét, valamint a kreativitást a tanulás minden formájában" - tette hozzá.

Közel százezer diák maradhat ki március óta az oktatásból

Kiderült, mekkora lehet azoknak a diákoknak a száma, akik digitális eszközök hiányában nem tudnak részt venni a távoktatásban. A Klebelsberg Központ (KK) mintegy 750 ezer diákjának öt százaléka nem rendelkezik a szükséges eszközökkel, vagy még internettel sem a digitális távoktatáshoz - erről Hajnal Gabriella, a KK elnöke beszélt múlt pénteken az InfoRádióban, írta meg a Népszava.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.