A Covid-19-világjárvány miatt távoktatásba kényszerülő mintegy 1,5 milliárd diák több mint felének nincs számítógépe, amellyel követhetné az órákat, 43 százaléka pedig nem rendelkezik internet-hozzáféréssel - figyelmeztetett kedden az ENSZ Oktatási, Tudományos és Kulturális Szervezete (UNESCO).
Az UNESCO-nak a Nemzetközi Távközlési Egyesülettel (ITU) közösen készített tanulmányai szerint 826 millió diáknak nincsen számítógépe, 706 millió diák pedig nem rendelkezik internet-hozzáféréssel. A távoktatás vált az iskolai órák fő alternatívájává a járvány miatt bevezetett elszigetelés alatt - jelezte az UNESCO, amely emiatt más eszközök igénybevételét is kérte annak érdekében, hogy ne növekedjen a digitális szakadék.
Az UNESCO adataiból kiderül, hogy például Fekete-Afrikában a háztartások 89 százalékában nincsen számítógép, 82 százalékában pedig internet. Ötvenhatmillió tanuló kénytelen nélkülözni a telefont is otthonában, mintegy felük Fekete-Afrikában.
Audrey Azoulay, az UNESCO főigazgatója úgy vélekedett: bár erőfeszítéseket kell tenni annak érdekében, hogy mindenki rendelkezhessen digitális kapcsolattal, szükséges, hogy "az oktatás és a tanulás ne csak az online eszközökre korlátozódjon". "A fennálló egyenlőtlenségek csökkentése érdekében támogatnunk kell egyéb alternatívákat, például a közösségi rádió- és televízió-programok igénybevételét, valamint a kreativitást a tanulás minden formájában" - tette hozzá.
Közel százezer diák maradhat ki március óta az oktatásból
Kiderült, mekkora lehet azoknak a diákoknak a száma, akik digitális eszközök hiányában nem tudnak részt venni a távoktatásban. A Klebelsberg Központ (KK) mintegy 750 ezer diákjának öt százaléka nem rendelkezik a szükséges eszközökkel, vagy még internettel sem a digitális távoktatáshoz - erről Hajnal Gabriella, a KK elnöke beszélt múlt pénteken az InfoRádióban, írta meg a Népszava.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről! |