50 milliárd forint hitelt ad oktatásfejlesztésre az Európai Beruházási Bank Közoktatás
MTI

50 milliárd forint hitelt ad oktatásfejlesztésre az Európai Beruházási Bank

8 új iskola épül, 16 iskola kibővül, 20 intézményben tornacsarnok létesül, 26 tanmedence jön létre, 17 új kézilabda csarnok valósul meg.

Az Európai Beruházási Bank 50 milliárd forint (150 millió euró) hitelt nyújt Magyarországnak az oktatási infrastruktúra fejlesztésére, megújítására - jelentette be Varga Mihály pénzügyminiszter csütörtökön Budapesten, a hitelszerződés aláírását követően.

Az MTI tudósítása szerint hozzátette: az év első bejelentése jelentős projekt elindulása, amely új iskolák, iskolai sportlétesítmények megépítését, a meglévők korszerűsítését célozza. A szerződéssel 8 új iskola épül, 16 iskola kibővül, 20 intézményben tornacsarnok létesül, 26 tanmedence jön létre, 17 új kézilabda csarnok valósul meg - ismertette.

Kiemelte, hogy ezek a beruházások teszik kézzelfoghatóvá az oktatási intézményekre fordított kiemelt kormányzati figyelmet.

Három napra felfüggesztették az oktatást egy bukaresti iskolában

Kedden evakuálták a bukaresti 133-as számú iskola épületét, miután annak fertőtlenítését követően az egyik osztályból többen is légzési nehézségekre panaszkodtak. Tizennyolc gyereket kórházba szállítottak, az oktatást pedig három napra felfüggesztették - írja a Maszol.

Tetszett a cikk? Iratkozz fel hírlevelünkre

Ha szeretnéd megkapni legfrissebb cikkeinket az érettségiről, az egyetemi-főiskolai és a középiskolai felvételiről, ha érdekelnek a felsőoktatás, a közoktatás, a nyelvoktatás és a felnőttképzés legfontosabb változásai, iratkozz fel hírleveleinkre.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.