Bár azt ígérték nekik, mégsem kaptak oklevelet a legjobb tanulók Zuglóban Közoktatás
Eduline

Bár azt ígérték nekik, mégsem kaptak oklevelet a legjobb tanulók Zuglóban

Hoppon maradtak azok a budapesti diákok, akiknek a tanévzáróra jutalmat ígértek, ha ötöseik száma eléri a százat. Mivel túl sok diák teljesítette a feltételt, végül senki nem kapott évvégi jutalmat.

Az Index értesülései szerint azok a gyerekek jelentkezhettek egy zuglói általános iskola titkáránál, akiknek az ellenőrzőjébe több mint 100 db ötös jegy került be a 2018/19-es tanévben, azzal az ígérettel, hogy a tanévzárón jutalmazzák majd őket - ez lett volna a "100 ötös" pályázat, csakhogy több mint száz ötössel rendelkező diák túl sok lett, míg évvégi jutalom egy sem. "Az évzárón még csak szóba sem került a dolog, egyik anyuka kérdezett rá, hogy mi lett ezzel a történettel, válasz persze nem érkezett csak egy héttel a vakáció kezdete után" - számolt be egy szülő az Indexnek.

Az iskola igazgatónője aztán tájékoztatja a kollégákat és a szülői munkaközösség tagjait arról, hogy mi is történt. A cikkből kiderül, az iskolák nagyságrendekkel több gyerek nevét küldték be, mint amire számítottak, és sajnos nincs mód ennyi tanulót oklevéllel jutalmazni, ezért a „100 ötös” programot leállították. A Közép-Pesti Tankerületi Központ tehát inkább utólag visszavont egy általános iskolásoknak kiírt pályázatot, mert úgy ítélte meg: túl sok diáknak van sok ötöse, és nincs pénz ennyi laminált A4-es papírra - írja az Index.

Azt nem tudni, pontosan hány iskolát érinthetett a történet - ahogyan azt sem, tényleg utólag vonták-e vissza a pályázatot, és valóban a fenti okok miatt - de kettőben biztosan megerősítették mindezt: a XIV. kerületi Jókai Mór Általános Iskolában és a Hunyadi János Ének-zenei, Nyelvi Általános Iskolában.

Egyre több a korai iskolaelhagyó: ez a hatodik legmagasabb arány az unió tagállamai között

Az Európai Unió országai között Magyarország már a hatodik helyen áll a korai iskolaelhagyók számának tekintetében - derült ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) nemrég megjelent, Magyarország 2018 című kiadványából.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.