Gyakornokként dolgozhatnak, de teljes bért kaphatnak a diploma nélküli tanárok Közoktatás
Eduline

Gyakornokként dolgozhatnak, de teljes bért kaphatnak a diploma nélküli tanárok

Gyakornokként alkalmazhatják az iskolák a diploma nélküli pedagógusokat, ha az Országgyűlés rábólint a köznevelési törvény módosító csomagjára.

A Népszava azt írja, a módosító csomagban van egy olyan javaslat, amely a diplomájukat kiváltani nem tudó pedagógushallgatókat segíti munkához: gyakornoki besorolással taníthatnak az olyan tanárok, akiket már csak a nyelvvizsga hiánya választ el a diploma megszerzésétől.

Az így felvett tanárokat a gyakornoki idő határáig tudják foglalkoztatni, ha addig sem szerzik meg a nyelvvizsgákat, akkor munkaviszonyuk véget ér. A diploma nélkül dolgozó személyt „az általa betöltött pedagógus-munkakörhöz előírt, megszerzendő végzettsége és szakképzettsége alapján kell besorolni” - vagyis diplomás besorolást és bért kap.

Tanárhiány van: többet taníthatnának az óraadó pedagógusok

„Az óraadók megbízási szerződés alapján a jövőben heti tíz óra helyett akár tizennégy órát is tarthatnának" - sok más mellett ezt is tartalmazza a köznevelési törvény módosító javaslata, amelyet a kormány hétfőn nyújtott be az Országgyűlésnek.

A lap azt írja, a salátatörvényben elrejtett módosítást Szél Bernadett független országgyűlési képviselő találta meg: Facebook-posztjában azt írta, a javaslat alapján a kormány tudja, milyen sokan nem jutottak hozzá a diplomájukhoz a nyelvvizsga hiánya miatt, és a tanárhiánnyal is tisztában van.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.