Szolidaritási sztrájk: elutasította a bíróság az államtitkár keresetét Közoktatás
Eduline

Szolidaritási sztrájk: elutasította a bíróság az államtitkár keresetét

Formai hiányosságok miatt elutasította a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság az Emberi Erőforrások Minisztériuma közigazgatási államtitkárának keresetét, amelyben a március 14-i szolidaritási pedagógussztrájk jogellenessé nyilvánítását kérte.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, Latorcai Csaba, az Emberi Erőforrások Minisztériumának közigazgatási államtitkára a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) március 14-re szervezett szolidaritási sztrájkja ügyében fordult bírósághoz, a sztrájk jogellenességének és a még elégséges szolgáltatás megállapítását kérte. Indoklásában az állt – derül ki a szakszervezet által eljuttatott végzésből -, hogy a PDSZ valójában nem szolidaritási sztrájkot hirdetett, hanem saját követelései miatt próbált nyomást gyakorolni a minisztériumra.

A Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság a kérelmet formai hiányosság miatt elutasította. A szakszervezet közleményében azt írja, a döntés nem lepte meg őket, „ugyanis a kérelem valóban nagyon messze áll a polgári rendtartás elvárásaitól”, nem a jog – tették hozzá –, hanem a hatalom nyelvén beszél.

A szolidaritási sztrájkot a minisztérium lépése miatt reggel nyolckor leállították a tankerületekben. A hvg.hu akkor azt írta, a tankerületeknek az volt a problémája, hogy nem lett bejelentve, hogy egyes iskolákban a tanárok hány százaléka vesz majd részt a sztrájkban.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.