2011. szeptember. 17. 18:04 Eduline Utolsó frissítés: 2011. szeptember. 17. 17:59 Közoktatás

Személyiségfejlesztő foglalkozásokat indítanak iskolásoknak és óvodásoknak

Kreativitás- és személyiségfejlesztő programokat indít a Kossuth Klub óvodásoknak és iskolásoknak három budapesti és egy dunántúli intézményben a K. V. Társulat közreműködésével; a független színházi társulat az előadások bemutatásához kapcsolódva drámaórákat, zenefoglalkozásokat is tart.

A TIT Kossuth Klub Egyesület óvodai és iskolai, nem formális keretek között zajló kompetencia-, kreativitás- és személyiségfejlesztő programjait Füzesné Illés Zsuzsanna pszichológus és a K. V. Társulat közreműködésével valósítja meg 2011 szeptembere és 2012 júniusa között.

Az óvodások képzeletét, verbális, társas készségeit fejleszti a Varázsjáték elnevezésű, Gőbel Orsolya Szocioemocionális Pedagógiai Terápia módszerén alapuló program, míg a K. V. Társulat zenefoglalkozásai az óvodás gyerekek ritmusérzékének, koncentrációs képességének erősítését célozzák.

A színtársulat általános- és középiskolások számára írt előadásai és az ezekhez kapcsolódó beszélgetések a gyerekek és a serdülők tipikus iskolai, illetve szüleikkel, kortársaikkal kapcsolatos problémáit igyekszik feldolgozni.

A drámaórák fejlesztik és inspirálják a gyerekek lényegkiemelési és értelmezési képességét, továbbá segítenek a diákok önkifejezésének erősítésében.

MTI
Jó, ha délután 4-kor kapnak főtt ételt - középiskolák tucatjai működnek menza nélkül szerte az országban Közoktatás Székács Linda

Jó, ha délután 4-kor kapnak főtt ételt - középiskolák tucatjai működnek menza nélkül szerte az országban

Az a kisebb probléma a közétkeztetéssel kapcsolatban, hogy a diákoknak nem jut elég idejük a menzán felszolgált ebéd elfogyasztására. A nagyobb, hogy - főként a középiskolák esetében - menza sem áll rendelkezésre, így a tanulók leghamarabb akkor jutnak főtt ételhez, amikor a tanítás után hazaérnek.