Két évvel tovább kellene matekot tanulni az iskolákban - hiányos a brit diákok tudása Közoktatás
Eduline

Két évvel tovább kellene matekot tanulni az iskolákban - hiányos a brit diákok tudása

Minden brit diáknak 18 éves koráig kellene matematikát tanulnia, mert a gyenge számolási készségek a gazdaságra is rossz hatással lehetnek - állapította meg egy hétfőn nyilvánosságra hozott brit jelentés.

A Konzervatív Párt megbízásából készült vizsgálat megállapította, hogy a brit diákoknak a jelenleginél két évvel tovább kellene matematikát tanulniuk, mert az iskolát elhagyó évi 300 ezer diák nem rendelkezik azokkal a számolási készségekkel, amelyekre a munkában és a mindennapi életben szükség van.
   
A Carol Vorderman televíziós műsorvezető és csapata által készített jelentés szerint újfajta módszerekkel kellene tanítani a matematikát, és a valós életben szükséges ismereteket, például a pénzügyek kezelését kellene átadni a diákoknak. "Ha nem hajtunk végre alapvető változtatásokat a matematika oktatásunkban, azzal a jövőbeli gazdasági jólétünket veszélyeztetjük." Sok tanuló úgy hagyja el az iskolát, hogy a mindennapi élethez szükséges alapvető műveleteket sem tudja elvégezni, így például nem tudja összeadni a zsebében lévő aprópénzt vagy kiszámolni a rezsiköltségeket - olvasható a jelentésben.
   
A mérnökvégzettségű, kiváló matematikai tudással bíró Vordermant még 2009-ben bízta meg az akkor még ellenzékben lévő Konzervatív Párt vezetése, hogy dolgozzon ki javaslatokat a matematikaoktatás korszerűsítésére.
   
Nagy-Britanniában minden 16 éves diáknak érettségi vizsgát kell tennie matematikából, legutóbb ezen a megmérettetésen a tanulók felének nem sikerült közepes osztályzatot elérnie. Ezután választhatnak, hogy tovább tanulják-e a matematikát és esetleg emelt szintű érettségi vizsgát tesznek belőle. Az elmúlt évben csak 15 százalékuk folytatta a tanulmányait ebből a tantárgyból.

MTI