Az átlagos amerikai középiskolás nehezebb tárgyakat vesz fel és jobb eredményt ér el belőle, mint néhány évvel ezelőtt - állapították meg egy szerdán közzétett tanulmányban.
Az országos értékeléshez a 2009-ben érettségizettek közül 37 700 diák teljesítményét tekintették át 740 állami és magániskolából. Míg 1990-ben az elért pontszám átlagosan 2,68 volt, addig 2009-ben már 3,0.
A kreditek száma - melyek egyenként 120 órányi oktatást takarnak - a 2005-ös 26,8-ról 2009-ben 27,2-re emelkedett átlagosan a képzés ideje alatt.
Joban teljesítenek a diákok, mint húsz éve
A felmérést 1990-ben végezték el először, azóta jóval több matematikai, természettudományos és nyelvi órát vettek fel a diákok, aminek hátterében a szakemberek szerint az állhat, hogy a továbbtanulásnál előnyt jelent a "tartalmasabb" képzés.
Trónfosztás az élen és három vidéki gimnázium a top15-ben – a korábbi évekhez képest jelentős átrendeződés történt Magyarország legjobb középiskoláinak 2026-os HVG rangsorában. A lista élén az ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Gimnázium végzett, megelőzve az Eötvöst és a Toldyt, miközben a Trefort és az Apáczai is visszacsúsztak.