A tizenegy éves diákoknak is legalább ötven könyvet kellene olvasniuk évente a brit oktatási miniszter által kigondolt országos kampány részeként, amelynek célja a tinédzserek olvasási arányának jelentős növelése.
Michael Gove oktatási miniszter szerint a brit diákokra vonatkozó iskolai követelmények "túl hosszú ideig túlságosan is alacsonyak voltak", és a tanulóknak a jövőben hetente legalább egy új regénnyel kellene megismerkedniük. A tinédzserek túlnyomó többsége ugyanis mindössze egy vagy két könyvet olvas el az alaptanterv keretében. A 15 éves fiúk ötöde soha nem vesz a kezébe könyvet - összefoglalónkat itt olvashatod el.
Az oktatási miniszter szerint ezt az arányt feltétlenül "növelniük kell az intézményeknek" azáltal, hogy sokkal nagyobb számú könyv elolvasására kötelezik a tanulókat az általános iskola utolsó évében illetve a gimnáziumi évek alatt is. Egy decemberben készült jelentés szerint a brit tinédzserek a 17. helyről a 25.-re estek vissza az olvasás tekintetében a nemzetközi összehasonlításokban - idézte az adatokat a The Daily Telegraph című brit lap.
Az oktatási minisztert egy amerikai példa inspirálta. Az Egyesült Államokban működő úgynevezett szerződéses iskolák között - olyan közoktatási intézmények, amelyek állami pénzből működnek, de rugalmasabban alkalmazzák az oktatási előírásokat, viszont cserébe felelősséget vállalnak a diákok teljesítményéért - a New York-i Harlem egyik legelmaradottabb környékén működő általános iskolában "ötven könyv elolvasására szóló kihívás" elé állították a diákokat a tanév során. A gyerekek emellett a Harry Potter-kötetek leggyorsabb elolvasásában is összemérték az erejüket. Az iskolai tananyag részévé válhat-e a Harry Potter és az Alkonyat? Összefoglalónkat itt olvashatod el.
Az Infinity School a város minden más iskolájánál jobban teljesített, annak dacára, hogy diákjainak több mint 80 százalékát hátrányos helyzetű afro-amerikai és spanyol fiatalok alkotják. Az Infinity egyike annak a mintegy száz hátrányos helyzetű intézménynek, amelyek az ország húsz államára kiterjedő A tudás hatalom (KPP) elnevezésű iskolahálózat tagjai.
Gove véleménye szerint a KIPP program sokkal magasabb követelményeket állított a diákok elé, mint a brit oktatási rendszer. "A koalíciós kormány megpróbálta magasabbra emelni a mércét, de úgy vélem, hogy nem voltunk elég merészek" - mondta. "A közelmúltban utána néztem, hogy a diákjaink miket olvastak a tanterv keretében és azt tapasztaltam, hogy nagyjából a 80-90 százalékuk mindössze egy-vagy két regényt vett a kezébe, amelyek egyike majdnem biztosan az Egerek és emberek (John Steinbeck) volt" - tette hozzá.
A brit nemzeti tanterv legfrissebb átvizsgálásának célja annak megállapítása, hogy az oktatás bizonyos szintjein mely írók, mely könyveivel ismerkedjenek meg a diákok. Addig is átmeneti megoldásként Gove a vezető gyermekkönyv szerzőket, illetve az olvasási kihívást támogató iskolákat fogja felkérni egy ötven könyvet felvonultató lista elkészítésére.
MTI
Az oktatási miniszter szerint ezt az arányt feltétlenül "növelniük kell az intézményeknek" azáltal, hogy sokkal nagyobb számú könyv elolvasására kötelezik a tanulókat az általános iskola utolsó évében illetve a gimnáziumi évek alatt is. Egy decemberben készült jelentés szerint a brit tinédzserek a 17. helyről a 25.-re estek vissza az olvasás tekintetében a nemzetközi összehasonlításokban - idézte az adatokat a The Daily Telegraph című brit lap.
Az oktatási minisztert egy amerikai példa inspirálta. Az Egyesült Államokban működő úgynevezett szerződéses iskolák között - olyan közoktatási intézmények, amelyek állami pénzből működnek, de rugalmasabban alkalmazzák az oktatási előírásokat, viszont cserébe felelősséget vállalnak a diákok teljesítményéért - a New York-i Harlem egyik legelmaradottabb környékén működő általános iskolában "ötven könyv elolvasására szóló kihívás" elé állították a diákokat a tanév során. A gyerekek emellett a Harry Potter-kötetek leggyorsabb elolvasásában is összemérték az erejüket. Az iskolai tananyag részévé válhat-e a Harry Potter és az Alkonyat? Összefoglalónkat itt olvashatod el.
Az Infinity School a város minden más iskolájánál jobban teljesített, annak dacára, hogy diákjainak több mint 80 százalékát hátrányos helyzetű afro-amerikai és spanyol fiatalok alkotják. Az Infinity egyike annak a mintegy száz hátrányos helyzetű intézménynek, amelyek az ország húsz államára kiterjedő A tudás hatalom (KPP) elnevezésű iskolahálózat tagjai.
Gove véleménye szerint a KIPP program sokkal magasabb követelményeket állított a diákok elé, mint a brit oktatási rendszer. "A koalíciós kormány megpróbálta magasabbra emelni a mércét, de úgy vélem, hogy nem voltunk elég merészek" - mondta. "A közelmúltban utána néztem, hogy a diákjaink miket olvastak a tanterv keretében és azt tapasztaltam, hogy nagyjából a 80-90 százalékuk mindössze egy-vagy két regényt vett a kezébe, amelyek egyike majdnem biztosan az Egerek és emberek (John Steinbeck) volt" - tette hozzá.
A brit nemzeti tanterv legfrissebb átvizsgálásának célja annak megállapítása, hogy az oktatás bizonyos szintjein mely írók, mely könyveivel ismerkedjenek meg a diákok. Addig is átmeneti megoldásként Gove a vezető gyermekkönyv szerzőket, illetve az olvasási kihívást támogató iskolákat fogja felkérni egy ötven könyvet felvonultató lista elkészítésére.
MTI