A jó pedagóguséletpálya-modell biztonságot ad, kiszámítható és megteremti az anyagi és társadalmi megbecsüléssel együtt járó előmenetel lehetőségét - hangsúlyozta Pálinkás József, a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) elnöke a témában szerdán rendezett fővárosi tanácskozáson.
Az MTA elnöke a pedagóguséletpálya-modell kritériumai közé sorolta a világos követelményrendszert is, továbbá azt, hogy az előmenetelt releváns és mérhető teljesítményhez kössék.
Nagyon fontos, hogy a szakmai értékelés olyan hiteles és megkérdőjelezhetetlen legyen, amelyet a társadalom elfogad - összegezte Pálinkás József az MTA közoktatási elnöki bizottsága és a Tárki-Tudok közös tanácskozásán.
A jó pedagóguséletpálya-modell egyszerű és vonzó - mondta az Akadémia elnöke, célként megjelölve a nevelés, az oktatás igényességének növelését, a pedagógusfoglalkozás jobb megbecsülését.
Pálinkás József előadásában azt mondta, megfontolandónak tartja, hogy a pedagógus-életpályamodell a közoktatási törvény része legyen, arról ne alkossanak külön törvényt. Az MTA elnöke kiemelte: támogatja a pedagóguséletpálya-modellt, de óvná a közvéleményt attól, hogy ezután minden szakmában külön modellt fogalmazzanak meg. Nem kell egyetemi, kutatói életpályát kidolgozni, mert már van ilyen, mint ahogy van ilyen a bíráknál és az ügyészeknél is - jegyezte meg.
MTI