Még ebben a tanévben sztrájkolhatnak a tanárok, ha nem kapnak fizetésemelést Közoktatás
Edupress

Még ebben a tanévben sztrájkolhatnak a tanárok, ha nem kapnak fizetésemelést

Bár elsősorban a megegyezésben bízik a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ), ha a kormány jövőre nem emeli a pedagógusbéreket, akkor a sztrájk és a tüntetés lehetőségét sem zárják ki - olvasható a Magyar Nemzetben. Mendrey László, a PDSZ elnöke szerint négy-öt százalékos bérkorrekcióra lenne szükség, az egyeztetések érdekében pedig az új közoktatási törvény mielőbbi nyilvánosságra hozatalát kérik.

Továbbra sem mond le követeléséről a PDSZ, így a pedagógusok jövő évi béremeléséhez annak ellenére is ragaszkodik, hogy a kormány által az Országgyűlés elé beterjesztett költségvetési javaslat nem tartalmaz bérkorrekciót.

Ahogyan Mendrey László fogalmazott: a gesztusértékű emelés és a minimálbér növekedése ellenére is lesújtó, hogy a jövő évi költségvetési javaslat változatlanul hagyja a közalkalmazotti bértáblákat. Az érdekvédő ezért abban bízik, hogy a kormány a bértárgyalások hatására ezen szándékán változtat majd. Megegyezés híján azonban a sztrájk és a tüntetés lehetőségével is élnének. Az elnök szerint ugyanis elfogadhatatlan, hogy ma egy átlagos tanári fizetés több mint százezer forinttal marad el az értelmiségi átlagbértől. Egyetért abban, hogy a jelenlegi helyzetben nem lehet nagyarányú fizetésemelést végrehajtani, de elmondása szerint legalább négy-öt százalékos bérkorrekcióra van szükség.

Mendrey László az új közoktatási törvénytervezettel kapcsolatban beszélt arról is, hogy míg mindenféle kalózpéldányok keringenek a tervezetből, és a sajtó is tudni vél részleteket, addig a szakmai szervezetek hivatalosan semmit sem ismerhetnek belőle. Ez azért gond, mert ha a koncepció nem kerül nyilvánosságra hamarosan, akkor nem marad idő az érdemi egyeztetésre - hívta fel a figyelmet az érekvédő.

A PDSZ elnöke azzal kapcsolatban is állást foglalt, hogy az új törvény minden általános iskolásnak ingyenessé tenné a tankönyveket. Meglátása szerint előremutató, hogy a kormány felülvizsgálja a jelenlegi rendszert, nem ért azonban azzal egyet, hogy minden gyermek rászorulna az ingyenes tankönyvre. Ezért a megoldást a tankönyvek árának korrigálásában látja, mivel a kötetek egy része nagyon drága. Hozzátette: az ingyenességgel ugyanakkor együtt kellene járnia a tartós tankönyvek bevezetésének is, mivel a mai kötetek sem tartalmilag, sem minőségileg nem alkalmasak a többéves használatra.

Edupress
„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.