Két és félmilliárdos uniós projekt a Kecskeméti Főiskolán Közoktatás
Edupress

Két és félmilliárdos uniós projekt a Kecskeméti Főiskolán

Három nagyobb építkezés kezdődik meg a Kecskeméti Főiskolán a Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program keretein belül elnyert két és félmilliárdos uniós támogatásból. A Tanítóképző Karon pedig már le is tették annak az új Oktatás-módszertani Központnak az alapkövét, melynek céljai közt szerepel, hogy a természettudományi oktatásra készítse fel a főiskola óvodapedagógus és tanító szakos hallgatóit. A háromszintes épület 650 négyzetméteren terül majd el.

Két és félmilliárdos uniós projekt a Kecskeméti Főiskolán
A fejlesztéssel kapcsolatban Danyi József rektor elmondta: nem volt példa ilyen mértékű bővítésre és korszerűsítésre az intézmény életében. A készülő Oktatás-módszertani Központban termék- és formatervező műhelyt, egy természettudományi oktatótermet, egy multifunkcionális prezentációs termet, egy technikatermet és egy digitális tananyagszerkesztő műhelyt alakítanak ki.

Emellett a homokbányában egy egymilliárdos építkezés kezdődik a jövőben, amit tudósháznak neveznek el. Itt egy körülbelül 224 milliós beruházást valósítanak meg, ami két szaktantermet, egy demonstrációs termet és egy digitalizáló műhelyt foglal magában. Ugyanebben az épületben helyeznek el egy baba-mama szobát is, amely egyszerre felel meg az uniós elvárásoknak és a kar hallgatóinak. A harmadik épületet Infotér néven a Gépipari és Automatizálási Műszaki Főiskolai Karon alakítják ki - mondta el a további fejlesztésekről Földesi Gabriella projektmenedzser.

edupress
Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.