2009. július. 16. 14:20 Eduline Utolsó frissítés: 2009. július. 16. 14:18 Közoktatás

15 éves diák szakdolgozatán ámul a londoni üzleti világ

Egy londoni diák írása foglalkoztatja a média üzleti világának képviselőit, akik szerint a fiatalok médiaszokásait feltáró beszámoló volt az eddigi leghasznosabb, amelyet valaha olvastak. A tinédzser nem kevesebbet állít, mint azt, hogy a Twitter korántsem olyan trendi, mint azt a középkorú médiamogulok gondolják.

Matthew Robsonnak a Morgan Stanley londoni irodájában nyári gyakorlaton írt dolgozatát annyira világosnak és elgondolkodtatónak találták az illetékesek, hogy publikálták a médiaelemző ügyfeleinek. A fiatalok a televíziótól kezdve a számítógépes játékokon át az interneten elérhető tartalmakig a legkülönfélébb médiahordozókkal találkoznak, miközben fizetni egyikért sem hajlandók. Jóllehet kedvelik a Facebook közösségi portált, kevés érdeklődést mutatnak a Twitter mikroblog szolgáltatásai iránt.

Ennek oka Matthew Robson szerint az, hogy a fiatalok regisztrálnak ugyan a Twitter oldalán, de a mobilszámlát megterhelő 140 karakteres bejegyzések helyett a telefont inkább csak a hagyományos SMS-ekre használják. Az interneten megjelenő üzeneteiket ráadásul senki sem olvassa, ezért értelmetlennek tartják, hogy erre pénzt költsenek - hangsúlyozta.

A greenwichi diák néhány barátjától SMS-ben kapott ötleteket a beszámolójához, amelyet állítólag egy nap alatt sikerült megírnia. Rámutatott, hogy miközben valami mással vannak elfoglalva, a tizenévesek szívesen hallgatnak zenét, de fizetni csak vonakodva hajlandók. Ritkán hallgatnak rádiót, és CD-lemezeket sem nagyon vesznek. Jobban szeretik az illegális zeneletöltő oldalakat vagy azokat a honlapokat, amelyeken streaming média (internet kapcsolattal megtekinthető médiacsomag) érhető el.

Zömüknek az a véleménye, hogy az iTunes online áruházban 79 pennyért (mintegy 250 forintért) kínált zeneszám is túl drága ahhoz, hogy letöltsék. A fiatalok nézik ugyan a tévét, de csak akkor, ha éppen ráérnek, a műsorok többségét egyébként később, az internetről töltik le.

A klasszikus nyomtatott sajtót Robson a telefonkönyvekkel egy kategóriába sorolja. Szerinte korosztálya nem figyel az óriásplakátokra, és az online hirdetéseket is "rendkívül idegesítőnek és értelmetlennek" találja.

MTI

Hiába lenne rá pénz, mégis van olyan tankerület, ahol nem mehetnek busszal kirándulni a diákok Közoktatás Kurucz Tünde

Hiába lenne rá pénz, mégis van olyan tankerület, ahol nem mehetnek busszal kirándulni a diákok

A 16. kerületi iskolákban több szülő szerint nem engedélyezi a tankerület a bérelt buszos kirándulásokat. Az Észak-Pesti Tankerület cáfol, viszont az előző tanévben csak az erre szánt keretösszeg töredékét használták fel az intézmények. Az országban máshol sem jobb feltétlen a helyzet. Vannak olyan iskolák, ahol a szülők fuvarozzák autóval a gyerekeket az osztálykirándulásra.