Kihívások nélküli analízis – vizsgaidőszak a BME-n. Közoktatás
Eduline

Kihívások nélküli analízis – vizsgaidőszak a BME-n.

Egyik olvasónk egyetemi hallgató, és a vizsgák mellett időt szakít arra, hogy megossza velünk tapasztalatait. Írásai betekintést nyújtanak abba, milyen a vizsgaidőszak a Budapesti Műszaki Egyetemen. Ez már a harmadik bejegyzése.

integrálszámítás
Reggel volt analízis vizsga. Tegnap délután még összeültünk a többiekkel egy kis áttekintésre. Hasznos is volt, mert egyedül már nem sok kedvem lett volna belenézni a differenciálegyenletekbe, így meg könnyedén átrohantunk rajtuk. Kis része a teljes anyagnak, de azért értékes pontokat jelent majd.

Az analízis egy olyan tantárgy, ami vizsgás ugyan, de az évközi teljesítmény nagyban befolyásolja a vizsgajegyet. Fele-fele arányban oszlik meg a vizsga és az évközi teljesítmény. Így ha évközben rendesen felkészülve mentünk zh-t írni, akkor az már fél siker. Bár a vizsgadolgoztat így is meg kell írni 40%-ra, de ez nem elérhetetlen. Sőt!

Mellesleg az analízis egy olyan valami, amihez nem kell okosnak lenni. Csak le kell ülni és megtanulni. Többnyire csak módszerek; semmi saját ötlet nem kell a dolgozat megírásához. Mindössze a félév során kezünkbe nyomott eszközök helyes sorrendben való alkalmazása szükséges. Nem hátrány, ha érti az ember, amit ír, de nem feltétlen szükséges. Egy épphogy 2-essel még akkor is át lehet csúszni, ha nem érti, miről szól az egész dolog. Ekkor persze könnyen lehet, hogy a következő félévben az analízisre építő tárgyból hatalmasat zakózik, de ez is benne van a pakliban.

A vizsgán szerencsére a feladatmegoldásra koncentrálnak, így nem kell az elmélet fölött görcsölni órákat. Felkészülés címén elég, ha a jellemező feladattípusokat átnézzük, és meg tudjuk oldani. Én is csak ennyit tettem, a tétel kimondások és bizonyítások okozhattak volna kellemetlen perceket, szerencsére nem okoztak, mert a tanszék nem törte meg azt a szép hagyományt, hogy alig kérdez elméletet.

A vizsgadolgozatok javítása már valószínűleg gőzerővel folyik és a délután folyamán meg is lesz. Számomra rossz eredmény nem születhet. A vizsgadolgozatban alig volt olyan, amiben bizonytalan voltam (persze azon feladatok közt, amiket meg tudtam oldani :)). Félév során szorgalmasan készültem a zh-kra, így mindössze 45 pont szükséges a 4-eshez, amivel én meg is elégszem.

tmichel
Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely Érettségi-felvételi Kurucz Tünde

Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely

Mínusz 3128 – ennyivel csökkent az állami ösztöndíjas képzések száma a 2025-ös pótfelvételin. Ez összességében mintegy 36 százalékkal kevesebb, mint az előző évben. Ennek ellenére vannak olyan egyetemek, melyek kifejezetten jól jártak, de arra is akad példa, ahol kereken ezer férőhellyel kevesebb állami ösztöndíjas helyet hirdettek meg a pótfelvételin.