Nem büntetni, támogatni kell a fegyelmezetlen gyerekeket
Minden osztályban van legalább egy olyan gyerek, akit nehéz fegyelmezni. Nem figyel az órán, rosszalkodik, zavarja a társait, szünetekben verekszik. A tanárok nagytöbbsége büntetéssel vagy rossz osztályzatokkal „jutalmazza” az engedetlen gyerekeket. Pedig nem szigorra, hanem támogatásra és több odafigyelésre lenne szükségük.
Angliában már útjára is indult egy kezdeményezés, amely összetömörítené az iskolákat és a szociális munkásokat egy szervezetbe. Céljuk az lenne, támogassák és tájékoztassák a tanárokat és azokat a szülőket, akiknek a gyermeke fegyelmezetlen az iskolában. A szakemberek szerint sokkal nyitottabban kell hozzáállni a problémához, mint eddig. A tanároknak is nagyobb felkészültségre van szükségük ahhoz, hogy megfelelően kezelni tudják a rosszabb diákjaikat is.
A szakértők arra is felhívták a figyelmet, hogy a tanulók nagy része még mindig példás magaviseletű, annak ellenére, hogy a köztudat szerint a gyerekek egyre rosszabbak és fegyelmezhetetlenebbek. Nagyon fontos az is, hogy a gyerek és a tanár között tiszteletteljes kapcsolat alakuljon ki, a tanárnak mindent meg kell tennie ezért már a kezdetektől fogva. De véleményük szerint nem az iskolában kell elkezdeni megfegyelmezni a rendetlen gyerekeket – ennek már sokkal korábban el kell kezdődnie.
Ahogy Alans Steer, a kezdeményezés szülőatyja mondta, inkább megelőzni, mint kezelni kell a problémát, mielőtt a fegyelmezetlenség már kezelhetetlenné válik. Szerinte ehhez pedig az iskoláknak szorosabb egységbe kell tömörülniük egymással is egyéb szervezetekkel is, hogy a gyerekeknek több lehetőségük és sikerélményük legyen. A tanárok szakszervezete üdvözölte a kezdeményezést, de kifejtették, hogy az iskolákban dolgozó személyzet nagy része nincs felkészülve arra, hogy jól kezeljék a rossz magatartású gyerekeket.
Chris Keates, a szervezet titkára elmondta, hogy szerintük megfelelő képzésre és felkészítésre lenne szükség, már a tanárképző iskolákban is, majd a későbbiekben, a tanárok munkája során is. Abban azonban mindannyian megegyeznek, hogy a rossz magatartás leghatékonyabb „ellenszere” az, ha lekötik a gyerek figyelmét az órákon.