2009. február. 19. 10:52 Eduline Utolsó frissítés: 2009. február. 19. 10:54 Közoktatás

Épül a természettudományok új játszótere

A Szegedi Tudományegyetem megreformálja a természettudományos oktatást?

A Szegedi Tudományegyetem innovatív beruházásaként 160 millió forintból épül fel az a „Csodák tára”, amely 2010 végétől több mint 1000 m2-en kiállításokkal, rendhagyó természetismeret órákkal, interaktív bemutatókkal és kipróbálható kísérletekkel várja majd a természettudomány iránt érdeklődőket. Az Interaktív Természetismereti Tudástár többek között a természettudományos oktatás jelenlegi problémáira is megoldást jelenthet, és a tudományok népszerűsítésére is alkalmas lehet hosszú távon.
 
A Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar épületében 2010 végére épül fel az az interaktív oktatási központ, amelynek célja a természettudományok játékos bemutatása az általános és középiskolás diákok számára. A természettan számos területét magában foglaló kiállításból, a tematikus bemutató órákból és a „Próbáld ki laboratórium”-ból felépülő „Csodák tára”- Interaktív Természetismereti Tudástár friss szemléletű, eredményközpontú és látványos ismereteket kíván nyújtani a gyerekeknek.
 
A közel 140 éves múltra visszatekintő kar természettudományi tanszékeinek anyagából nyíló kiállítás és a bemutató órák elsődlegesen az általános és középiskolás fiatalok számára nyújtanak majd érdekes ismereteket, de családokat és más korosztályokat is igyekeznek megszólítani.
 
A kiállítási csomópontokon informatív oktatásra, játékos és szórakoztató részvételre, kreatív közreműködésre is nyílik lehetőség. A gyerekek saját fizikai és szellemi képességeiket, érzékszerveiket is kipróbálhatják számos erre alkalmas eszközzel, illetve interaktív szemléltetési módszerek – például mikroszkóp, kivetítés, animációk, információs pontok – segítségével a természetben lezajló folyamatokat is megismerhetik. A bemutató órákon és a „Próbáld ki laboratóriumban” gyakorlattal rendelkező, minősített előadók naponta többször látványos kísérleteket mutatnak majd be olyan eszközök segítségével, amelyek a hazai iskolák szertáraiban nem találhatók meg.
 
„A több mint 160 millió forintos fejlesztés végre olyan módon jeleníti meg a természettudományokat, és teszi kézzelfoghatóvá az elméleti oktatást, melyre hosszú évtizedek óta vár a pedagógusszakma. A „Csodák tára” remélhetőleg a jövő tudósaira is nagy hatást gyakorol majd, hiszen remekül fogja bemutatni a tudomány sokszínűségét, izgalmasságát és játékosságát” – hangsúlyozta Dr. Viskolcz Béla, a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar oktatója.
Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely Érettségi-felvételi Kurucz Tünde

Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely

Mínusz 3128 – ennyivel csökkent az állami ösztöndíjas képzések száma a 2025-ös pótfelvételin. Ez összességében mintegy 36 százalékkal kevesebb, mint az előző évben. Ennek ellenére vannak olyan egyetemek, melyek kifejezetten jól jártak, de arra is akad példa, ahol kereken ezer férőhellyel kevesebb állami ösztöndíjas helyet hirdettek meg a pótfelvételin.