Alapjaiban változhat a jelenlegi oktatási rendszer
Befejeződött a legnagyobb oktatási és tanulási kutatóprogram.
Az irányítást a program alapítója, az Economic and Social Research Council (ESRC) végezte, az Oktatási Intézet professzora, Andrew Pollard vezetésével. Azzal a céllal vágtak neki az évtizedes munkának, hogy az eredmények alapján fejlesszék, mind mennyiségileg, mind minőségileg a brit oktatást, és jobban alkalmazzák az ilyen irányú kutatási eredményeket.
Pollard professzor szerint egyedülállóak a TLRP széleskörű, a tanítás-tanulás javítását szolgáló bizonyítékai, ami azt jelenti, hogy a jövőbeni irányelvek valódi tudáson alapulhatnak - azon, ahogyan az emberek a körülöttük lévő világot valójában megértik, és meghaladhatják a jelenlegi perspektívákat. „Tisztában vagyunk azzal, ezáltal olyan oktatási rendszer építésére van lehetőségünk, amely az emberek valós tanulási folyamatainak kézzelfoghatóságaira épül.”
Noha a TLRP tapasztalatokra épülő fő munkafázisa véget ért, a 2009-es esztendő alatt további munkára lesz még szükség ahhoz, hogy növeljék alkalmazását és hatását. A program sikerességére alapozva, az ESRC és az Engineering Physical Science Research Council (EPSRC) újabb projekteket kezdeményezet arra vonatkozóan, hogyan lehetne jobban bevonni a technológiát az oktatás javítása érdekében.
Az ESRC vezetője, Ian Diamond professzor hozzátette: „A TLRP szervezetünk eddigi legnagyobb programja, amellyel az volt a célunk, hogy partnereink (Hefce, DCSF, városi képviselőtestületek) bevonásával az egyik legjobb minőségű kutatást hajtsuk végre a brit oktatás javítása érdekében. A kitűzött célokat elértük, amelynek nem csak az alkalmazottak, a szülők, a tanulók és tanáraik lesznek a nyertesei, hanem az egész nemzet.”
Néhány főbb felfedezés:
- Jobb módszerek fejlesztése az olvasás tanításához a nehezen betűzhető szavakat megcélozva
- Azt megtanulni, hogyan kell tanulni, alapvető fontosságú ahhoz, hogy általánosságban is eredményt lehessen elérni az oktatás terén. Ezen a területen cél olyan gyakorlat kidolgozása, amely révén a diákok autonóm tanulókká válnak.
- Az első kutatások szerint a tanulócsoportokban történő oktatás hatékonyabbnak bizonyul a tantermi pedagógia többi formájához képest.
- Hogyan kezelhető az iskolák, valamint az otthon és az iskola közötti átmenet a diákok számára.
- A felsőoktatástól az alkalmazotti jogviszonyig terjedő szakasz kihívásainak figyelembe vétele az alkalmazhatóság és a szakmai ismeret szempontjából.
- A multinacionális vállalatokkal történő együttműködés felveti, hogy az irányelvet kidolgozóknak értékelniük kell azt az alapvető változást, ami a vállalatok képzett alkalmazottak foglalkoztatásának módjában ment végbe.