2008. november. 19. 16:04 Eduline Utolsó frissítés: 2008. november. 19. 15:06 Közoktatás

Mutogasd el vagy rajzold le, hogy bűnös vagy ártatlan!

Az ország nyolc jogi karának hallgatói bizonyíthatják jogi problémamegoldó készségüket és kreativitásukat a Legfelsőbb Bíróság tagjai előtt a Szegedi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kar szervezésében megrendezésre kerülő I. Országos Polgári Jogi Jogesetmegoldó és Polgári Jogi Activity Versenyen 2008. november 21-én.

Az első ízben megrendezett országos jogesetmegoldó verseny célja, hogy a hétköznapi élet polgári jogi kihívásai iránt fogékonyságot érző joghallgatók összetett, életszerű gyakorlati feladatok megoldásával mérhessék össze jogi problémamegoldó készségüket és kreativitásukat, többek közt – egy másik csapat legyőzésével – játékos formában nyerjenek meg egy polgári jogi esetet.

A rövid felkészülést követően a versenyzőknek – alperesi, vagy a felperesi pozícióból – a Legfelsőbb Bíróság több tagja, így például Dr. Wellmann György, a Legfelsőbb Bíróság Polgári Kollégiumának vezetője, Dr. Csűri Éva bíró és Dr. Orosz Árpád bíró előtt kell tárgyalásszerűen előadniuk az ügy részleteit, méghozzá hagyományos talárban.

Ugyanakkor a verseny kötetlen formában a Polgári Jogi Activity Versennyel délután folytatódik, mely során az ország leendő ügyvédei és ügyészei azt is bizonyíthatják, hogy a jogi fogalmakat nem csak elméletben tudják, hanem akár el is tudják mutogatni, sőt adott esetben akár le is tudják rajzolni. A háromfős csapatok tagjainak ugyanis olyan polgári jogi fogalmakat kell körülírniuk, elmutogatniuk vagy lerajzolniuk társaiknak, mint például a "jóhírnév védelme", a "cselekvőképesség", vagy a "rendeltetésszerű joggyakorlás". Az ország polgári jogi tanszékeinek képviselőiből álló szakmai zsűri a pontos, időben érkezett megfejtés mellett a kreativitást, a szellemességet és a kiemelkedő megoldásokat is pontozhatja.

"A Szegedi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kara a gyakorlati oktatás jelentőségét felmérve már régóta igyekszik ösztönözni hallgatóit az előadó- és érvelőkészség fejlesztésére még a diploma megszerzése előtt. A játékos verseny pedig hatékonyan segíti a résztvevők gyakorlati felkészítését, így az egyetemről kikerülő hallgató nem jön zavarba, ha az elsajátított elméleti tudást a tárgyalóteremben először kell élesben alkalmaznia, - tudva, hogy teljesítményén múlik a per kimenetele." – hangsúlyozza Dr. Szabó Imre, a SZTE ÁJK dékánja.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.