2008. október. 04. 12:15 Hatházi Szilvia Utolsó frissítés: 2008. október. 06. 13:27 Közoktatás

Betűstresszben az angol diákok

Túl stresszesnek találják a diákok, ezért megszüntetnék a brit általános iskolákban a betűzéssel kapcsolatos feladatokat és teszteket.

betűzés

A kezdeményezés a szülőktől ered, akik levélben kérték több iskola vezetőségét is, hogy mellőzzék a betűzéses házi feladatokat, mivel az felesleges mértékben terheli a gyerekeket.

Gloucestershire megye tanácsának szóvivője szerint azonban az iskoláknak jogában áll eldöntenie, milyen feladatokat ad a diákjainak. Debbie Marklove tanárnő szerint érdemes kipróbálni, milyen eredményeket hoz, ha egy hétig nem adnak ilyen és ehhez hasonló leckét a gyerekeknek.

„Úgy döntöttünk, hogy egy időre mindenképpen szüneteltetjük a betűzést az iskolákban. A probléma az, hogy habár a gyerekeknek otthon tökéletesen meg kellene tanulniuk ezt, sokuk mégsem tudja hasznosítani ezt a tudást sem az iskolában, sem az életben.” – mondta a tanárnő.

Néhány iskola úgy döntött, hogy nyílt napokra hívja meg a szülőket, amíg az új tanrendet kidolgozzák.
Gloucestershire megye iskolai fejlesztésének vezetője szerint is az oktatási intézmények vezetőségének hatáskörébe tartozik a tanmenet meghatározása és összeállítása. Ugyanakkor hozzátette, fontos hogy felismerjék az esetleges változásokban rejlő lehetőségeket is. A megyei tanács figyelemmel fogja kísérni ezeket a változásokat, és igyekeznek majd olyan kapcsolatot kialakítani a szülőkkel a tanrend kérdésében, amely mindkét fél megelégedésére szolgál.

(http://news.bbc.co.uk)

Hatházi Szilvia

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.