2007. szeptember. 26. 13:04 Edupress Utolsó frissítés: 2007. szeptember. 26. 13:04 Közoktatás

Georgikon Napok az agrárgazdaságért Veszprémben

A Pannon Egyetem Georgikon Mezőgazdaságtudományi Kara szeptember 20-21-én rendezi a XLIX. Georgikon Napokat Agrárgazdaság a vidékért, a környezetért, az életminőségért címmel.

A keszthelyi konferencia plenáris üléssel indult, melyen Dr. Dublecz Károly, a kar dékánja köszöntötte a vendégeket, majd Gőgös Zoltán, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium államtitkára a XXI. század mezőgazdaságának kihívásait mutatta be. Ezt követően Dióssy László, a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium szakállamtitkára beszélt a Nemzeti Éghajlatváltozási Stratégiáról, majd Csikai Miklós, a Magyar Agrárkamara elnöke tartott előadást Nemzeti adottságainkra épülő ágazatfejlesztést! címmel. A nyitóülést Maria Kadlecikova, a FAO Közép- és Kelet európai Alregionális Központjának vezetőjének előadása zárta, vázolva a FAO szerepét Európa mezőgazdaságában. A plenáris ülésen testületileg részt vett a Magyar Tudományos Akadémia Agrárközgazdasági Bizottsága. A délutáni szekcióülések a nemzetközi agrárpolitikai kitekintés mellett nagy hangsúlyt fektetnek a növénytermesztésre és -védelemre, az állatélettanra is. A témák között szerepel a környezetgazdálkodás, meteorológia, valamint az innováció és technológia transzfer. Az első napot szakembertalálkozó zárja. Pénteken a vállalati gazdálkodás és termelési ágazatok mellett a marketing, kereskedelem, valamint a kertészet témaköre is előtérbe kerül. Délutánra balatoni hajókirándulást és borkóstoló programot szerveznek a résztvevőknek. A Georgikon Napok keretein belül tanácskoznak a 4. Nemzetközi Filoxéra szimpózium résztvevői is. A rendezvényről bővebb információ a www.georgikon.hu/gn2007 oldalon található. (www.edupress.hu)
"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.