Egyre több a diplomás, de még van hova fejlődni Felsőoktatás
MTI

Egyre több a diplomás, de még van hova fejlődni

Stabilan javul a fiatalok és a harmincas évei elején járó korosztály oktatási helyzete az Európai Unióban (EU). 2002-ben a 30-34 éves korosztály 24 százaléka tanult felsőoktatási képzésen, 2013-ban már 37 százalékuk - ismertette legújabb adatait az EU statisztikai hivatala, az Eurostat.

Az "Európa 2020" uniós növekedési stratégia egyik fő célkitűzése, hogy 2020-ra az EU-tagállamok többségében 40 százalékra vagy még feljebb emelje a felsőoktatási képzésen tanult 30-34 évesek arányát.

Az Eurostat számításai szerint jelentős előrelépések voltak a 2002-2013-as időszakban. Tíz tagországban megduplázódott a felsőoktatásban részt vett 30-34 évesek aránya, Írországban (52,6 százalék), Luxemburgban (52,5 százalék) és Litvániában (51,3) pedig már meghaladja az 50 százalékot is.

Szintén pozitív fejlemény, hogy fokozatosan csökkent azoknak a 18-24 éves fiataloknak az aránya, akik egyáltalán nem részesültek középiskolai oktatásban, vagy nem sikerült befejezniük azt. 2002-ben 17 százalék volt az EU-s arány, 2013-ban 12 százalék.

Magyarországon 2002-ben a 30-34 évesek 14,4 százaléka rendelkezett felsőoktatási végzettséggel, de 2013-ban már 31,9 százalék. A középiskolai képzésből kimaradók között kevésbé volt látványos a javulás: a 2005-ös 12,5 százalékról 2012-re 11,5 százalékra csökkent az arány.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.