Balog: Az egész világon probléma a piacképes diploma Felsőoktatás
MTI

Balog: Az egész világon probléma a piacképes diploma

Úgy tűnik, hogy nemcsak Magyarország és Európa, hanem az egész világ felsőoktatási képzésének problémát jelent, hogyan lehet piacképes a diploma - mondta Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere hétfőn az M1 aktuális csatorna hírműsorában.

A minisztert telefonon kapcsolták a lettországi Rigából, ahol ázsiai és európai oktatási miniszterek találkozóján vett részt. Balog Zoltán elmondta: a jelek szerint mindenhol elsődleges cél, hogy ne a jövő munkanélkülijei kerüljenek ki az egyetemekről.

A tárcavezető szerint nem csak Magyarország problémája, hogy bölcsész irányba tolódik a felsőoktatási képzés súlya. Ugyanakkor minden szakon szükség van arra, hogy sokkal több legyen a gyakorlati képzés és ez össze legyen kötve a munkaerőpiac szereplőivel - hangsúlyozta.

Fontos infók a diplomára vágyóknak

Ennyit keresnek a friss diplomások: itt a teljes lista, egyetemekre lebontva

Külföldön a műszaki és informatikai szakok bizonyulnak a legjobb befektetésnek?

Itt a lista: ezekben a munkakörökben kereshetitek a legtöbbet

Ezekkel a diplomákkal nem fogtok meggazdagodni

Négy dolog, amiért megéri egyetemre járni

”Egy közgazdász gyakorlati képzése ugyanolyan fontos, mint egy mérnöké" - tette hozzá, megjegyezve, hogy a bölcsészeknél, például a tanároknál is lényeges a gyakorlati tapasztalat megszerzése, még a diploma előtt.

A miniszter azt mondta, érdekes felvetésekkel is találkozott a rigai fórumon, példaként említve, hogy miként lehet a munka világából eljutni az egyetemre - erre az ázsiai országok némelyikében már jó választ adtak.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.