Balog: Az egész világon probléma a piacképes diploma Felsőoktatás
MTI

Balog: Az egész világon probléma a piacképes diploma

Úgy tűnik, hogy nemcsak Magyarország és Európa, hanem az egész világ felsőoktatási képzésének problémát jelent, hogyan lehet piacképes a diploma - mondta Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere hétfőn az M1 aktuális csatorna hírműsorában.

A minisztert telefonon kapcsolták a lettországi Rigából, ahol ázsiai és európai oktatási miniszterek találkozóján vett részt. Balog Zoltán elmondta: a jelek szerint mindenhol elsődleges cél, hogy ne a jövő munkanélkülijei kerüljenek ki az egyetemekről.

A tárcavezető szerint nem csak Magyarország problémája, hogy bölcsész irányba tolódik a felsőoktatási képzés súlya. Ugyanakkor minden szakon szükség van arra, hogy sokkal több legyen a gyakorlati képzés és ez össze legyen kötve a munkaerőpiac szereplőivel - hangsúlyozta.

Fontos infók a diplomára vágyóknak

Ennyit keresnek a friss diplomások: itt a teljes lista, egyetemekre lebontva

Külföldön a műszaki és informatikai szakok bizonyulnak a legjobb befektetésnek?

Itt a lista: ezekben a munkakörökben kereshetitek a legtöbbet

Ezekkel a diplomákkal nem fogtok meggazdagodni

Négy dolog, amiért megéri egyetemre járni

”Egy közgazdász gyakorlati képzése ugyanolyan fontos, mint egy mérnöké" - tette hozzá, megjegyezve, hogy a bölcsészeknél, például a tanároknál is lényeges a gyakorlati tapasztalat megszerzése, még a diploma előtt.

A miniszter azt mondta, érdekes felvetésekkel is találkozott a rigai fórumon, példaként említve, hogy miként lehet a munka világából eljutni az egyetemre - erre az ázsiai országok némelyikében már jó választ adtak.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely Érettségi-felvételi Kurucz Tünde

Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely

Mínusz 3128 – ennyivel csökkent az állami ösztöndíjas képzések száma a 2025-ös pótfelvételin. Ez összességében mintegy 36 százalékkal kevesebb, mint az előző évben. Ennek ellenére vannak olyan egyetemek, melyek kifejezetten jól jártak, de arra is akad példa, ahol kereken ezer férőhellyel kevesebb állami ösztöndíjas helyet hirdettek meg a pótfelvételin.