Erről álmodnak minden egyetemen: hatalmas összegű ajándékot kapott a Rutgers Felsőoktatás
Eduline

Erről álmodnak minden egyetemen: hatalmas összegű ajándékot kapott a Rutgers

Mintegy 34 millió dollár (9 milliárd forint) értékű szovjet műgyűjteményt kapott a New Jersey állambeli Rutgers Egyetem, ez története legnagyobb adománya.

A Rutgers campusának egyik épülete. Hatalmas értékű ajándékot kapott az egyetem

A nagylelkű ajándékot, egy szovjet nonkonformista alkotásokból álló kollekciót Norton Dodge neves műgyűjtő és közgazdász özvegye, Nancy Dodge adta az intézménynek.

A 173 műalkotásból álló gyűjtemény a világ egyik legnagyobb kollekciójának számít a szovjet nonkonformista irányzat műveiből, amelyek egy jellemző vonása, hogy a kommunista propagandát használták a rendszer kifigurázására.

Az egyetem a kollekciót New Brunswick-i campusán, a Jane Voorhees Zimmerli Múzeumban állítja ki. A gyűjtemény fenntartásához a főként múzeumi projekteket támogató Avenir Alapítvány további 10 millió dollárt (2,6 milliárd forintot) bocsát az egyetem rendelkezésére.

A bőkezű ajándékok révén az egyetem múzeuma fontos helyszínné vált az egykori Szovjetunió underground művészetének tanulmányozásában - hangsúlyozta az intézmény közleménye.

Erről álmodnak a magyar egyetemek

Története legnagyobb, 150 millió dolláros (34 milliárd forintos) adományát kapta a Harvard Egyetem egykori diákjától, a milliárdos Kenneth Griffintől. Az egyetem szerdán számolt be a nagylelkű ajándékról, amelynek nagy részéből ösztöndíjakat finanszíroznak majd. Mint Griffin elmondta, ez a pénz "a következő generációk vezetőire szánt befektetés".

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.