Lelassultak a CEU-ról szóló tárgyalások Palkovics szerint Felsőoktatás
Eduline

Lelassultak a CEU-ról szóló tárgyalások Palkovics szerint

Két kérdés maradt a CEU működése kapcsán, ha ezeket sikerül tisztázni, létrejöhet a megállapodás a kormány és New York állam között – nyilatkozta a Magyar Hírlapnak Palkovics László oktatási államtitkár.

A lapnak Palkovics László azt mondta, lassultak a CEU-ról szóló tárgyalások, most New York állam válaszára várnak.  

Az oktatásért felelős államtitkár hozzátette: továbbra is zajlanak az egyeztetések, sőt már formálódik a megállapodás a kormány és New York állam között. Alapvetően két tisztázandó kérdés maradt: az egyik az amerikai campus létrehozásának, a másik az amerikai képzés elindításának kérdése. Az amerikai képzés az, amellyel kapcsolatban még nem tudnak dűlőre jutni, kérdés, hogy utóbbi mikortól és hogyan induljon el.

Palkovics ugyanakkor emlékeztetett, ez év végéig kell létrejönnie a megállapodásnak, amely tarthatónak tűnik, amennyiben az amerikai félnek is ez a szándéka. Az államtitkár leszögezte: nem akarnak a törvényen módosítani, annak valamennyi intézményre egyformán kell vonatkoznia.

Feladta a kormány eredeti tervét, de nem oldódott meg a CEU ügye

A magyar kormány állítólag már nem ragaszkodik az egyik teljesíthetetlen feltételhez CEU-ügyben, de ettől még maradt egy kivitelezhetetlen feladata az intézménynek. Feladta a kormány eredeti elképzelését, és megelégedik azzal is, hogy New York állammal írja alá a megállapodást a CEU működéséről - értesült a hvg.hu. A portál szerint a megállapodás már a küszöbön van.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.