"Megdöbbentünk" - újabb gimnázium tantestülete tiltakozik a lex CEU ellen Felsőoktatás
Eduline

"Megdöbbentünk" - újabb gimnázium tantestülete tiltakozik a lex CEU ellen

A Budaörsi Illyés Gyula Gimnázium több mint hatvan dolgozója a felsőoktatási törvény CEU-t ellehetetlenítő módosítása ellen.

"Mi, a Budaörsi Illyés Gyula Gimnázium alulírott dolgozói megdöbbenéssel értesültünk arról, hogy a parlament által 2017. április 4-én, gyorsított eljárásban elfogadott - a CEU működését ellehetetlenítő - törvénymódosítást aláírta Áder János köztársasági elnök" - írják közleményükben.

Hozzáteszik: meggyőződésük, hogy "az általunk választott képviselők nem fogadhatnak el olyan törvényt, amely egyetemek bezárásához, az egyetemi autonómiának, a gondolkodás szabadságának felszámolásához, fiataljaink továbbtanulási lehetőségeinek beszűküléséhez vezet. Meggyőződésünk, hogy az oktatás egyik szintje sem válhat politikai játszmák eszközévé".

"Tanítványaink és országunk jövője miatti felelősségérzetünk azt diktálja, hogy tiltakozzunk a törvénymódosítás ellen, és követeljük annak azonnali visszavonását" - írják. Arra kérik pedagóguskollégáikat, hogy csatlakozzanak a tiltakozáshoz.

Nem az Illyés az egyetlen gimnázium, amelynek tantestülete tiltakozik a lex CEU ellen, korábban az Apáczai, a Kölcsey és a Fazekas tanárai is kiálltak a Közép-európai Egyetem mellett.

Üzent a kormánynak a CEU: nem vádaskodni, hanem tárgyalni kellene

A Central European University (CEU) a tárgyalások megkezdésére szólította fel a kormányt közleményében. Mint írták, a felsőoktatáshoz értő szakértők bevonásával folytatott párbeszédre van szükség. Az intézmény rámutatott: a felsőoktatási törvényjavaslat első megjelenése óta mindvégig azt kérték a kormánytól, kezdjen jóhiszemű párbeszédet, amelynek célja az lenne, hogy mindkét fél részére elfogadható megoldást találjanak, amely lehetővé teszi a munka folytatását Magyarországon.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.