Már a Tinderen is vadásznak a hallgatókra a brit egyetemek Felsőoktatás
Eduline

Már a Tinderen is vadásznak a hallgatókra a brit egyetemek

Új platformokon indult harc a diákok kegyeiért.

Egyre több brit egyetem kénytelen közösségi médiához értő szakembert felvenni, hogy a neten is lehetőség szerint minden platformon jelen legyenek, így csábítva magukhoz a végzősöket – írja a Guardian.

A Bournemouth University felmérése szerint a legnépszerűbb csatornák a Facebook, az Instagram és a Twitter. Ezeken szinte kötelező fenn lennie egy brit egyetemnek, ha nem akar lemaradni a hallgatókért folytatott küzdelemben.

Más egyetem még ennél is tovább megy: a Snapchaten tartanak kérdések óráját, egy másik intézmény pedig egyik híres öregdiákjának Twitter-profilján keresztül szól 250 ezer követőhöz. Sőt, a University of Salford a Tinderen létrehozott két profilt, hogy a felhasználók „létesítsenek velük hosszú távú kapcsolatot”.

A brit egyetemeknek nincs könnyű dolguk, a leendő hallgatókat egy csomó dolog távol tarthatja a felsőoktatástól: a külföldieket a Brexit riaszthatja el, de sokan mondhatnak le a továbbtanulásról a tervezett tandíjemelés hírére is.

Hány percet telefonozhat, tabletezhet egy gyerek naponta? Campus life Kurucz Tünde

Hány percet telefonozhat, tabletezhet egy gyerek naponta?

Milyen hosszú távú következménye lehet, ha egy kisgyerek túl sokat van az online térben? Mikor lehet okoseszközt adni először a gyerek kezébe? Hogyan lehet kimozdítani a legkisebbeket a való világba? Dr. Konok Verával, az Alfa Generáció Labor vezetőjével és társalapítójával beszélgettünk.