Újabb egyetemi rektornál verte ki a biztosítékot a lex CEU, éles hangú cikkben ment neki Orbánéknak Felsőoktatás
MTI

Újabb egyetemi rektornál verte ki a biztosítékot a lex CEU, éles hangú cikkben ment neki Orbánéknak

A Libération című francia lapban Jean-Francois Balaudé, az Athena Nemzeti Kutatási Szövetség elnöke, a Paris-Nanterre Egyetem rektora tett közzé írást a Közép-európai Egyetem (CEU) ügyében.

A rektor a cikkben azt kérte Franciaország és Európa vezetőitől, hogy a leghatározottabban ítéljék el "a magyarországi egyetemi szabadságjogok súlyos kétségbe vonását".

A baloldali francia újságban megjelent felhívás szerint a magyar kormány egy Európában példátlan szabályozást fogadott el, amely rendkívül szigorú követelményeket ír elő az országban működő külföldi egyetek számára, és a Közép-európai Egyetem (CEU) bezárását eredményezheti.

A CEU gárdája kapcsolatban áll számos Franciaországban, Európában és világszerte oktató egyetemi szakemberrel, együtt dolgoznak ki színvonalas képzési és kutatási terveket, hozzájárulva a tudomány fejlődéséhez - hangsúlyozta a rektor, aki üdvözölte Frans Timmermansnak, az Európai Bizottság alelnökének nyilatkozatát, amely az új magyar szabályozás vizsgálatát ígérte.

Így tudta meg a CEU, hogy valamit forral ellene a kormány

Volt egy jel, amiből tudták, hogy valami nincs rendjén. Palkovics László államtitkár furcsán viselkedett. Az Abcúg arról közölt cikket, hogy miként élte meg a CEU-ügyet az egyetem vezetése. Egészen érdekes részletek vannak benne. Fodor Éva rektorhelyettes például a következőképp meséli el, miként jöttek rá arra, hogy valami készül ellenük: "Korábban jó kapcsolatunk volt Palkoviccsal, ősszel járt is nálunk, a rektor megmutatta neki az egyetemet.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.