146 ELTE-s küldött levelet a rektornak, fontos kérésük van Felsőoktatás
Eduline

146 ELTE-s küldött levelet a rektornak, fontos kérésük van

146 ELTE-s írt nyílt levelet az egyetem rektorának: arra kérik Mezey Barnát, "vesse latba befolyását" annak érdekében, hogy a minisztérium úgy alakítsa át a felsőoktatási törvény módosítását, hogy annak elfogadása ne veszélyeztesse a CEU budapesti működését.

Több ezren tüntettek vasárnap a CEU mellett

"Mi, az ELTE BTK egyetemi polgárai aggodalommal értesültünk a kormány új szabályozási tervéről, amely – mint a reakciókból világosan látszik – a Közép-európai Egyetem (CEU) működésének ellehetetlenüléséhez vezetne. Meggyőződésünk, hogy sem egyetemünk, sem a magyar felsőoktatás nem érdekelt abban, hogy ez a kiváló és világraszóló eredményeket felmutató intézmény, amellyel számtalan oktató, hallgató és kutatási program közössége köti össze az ELTE-t, távozni kényszerüljön Budapestről" - írják levelükben, amelyet az Eötvös Loránd Tudományegyetem rektorának, Mezey Barnának juttattak el.

Hozzáteszik: "nyomatékkal kérjük, vesse latba befolyását annak érdekében, hogy a minisztérium úgy alakítsa át a felsőoktatási törvény módosítására irányuló törvényjavaslatát, hogy annak elfogadása a CEU további budapesti működését ne veszélyeztesse".

Vasárnap délután több ezren tüntettek Budapest belvárosában a CEU mellett - így tiltakoztak a felsőoktatási törvény várhatóan szerdán Országgyűlés elé kerülő módosítása ellen, amely ellehetetlenítené az intézmény működését.

Ezrek tüntetnek Budapesten a CEU mellett

Több ezren tüntetnek Budapesten a CEU mellett: a menet a Budapesti Corvinus Egyetemtől indult, a demonstrálók az ELTE és a CEU épületének érintésével a Kossuth térre tartanak. Cikkünk folyamatosan frissül. A tüntetés szlogenje a Most a CEU, de ki a következő?, az eseményt a Oktatási Szabadságot Facebook-csoport szervezi, a demonstrálók a Fővárm térről indultak fél hatkor, a tömeg a kiskörúton haladt végig, ahol a rendőrség teljesen leállította a forgalmat.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.