CEU: New York állam oktatási hivatala szerint teljesítettük a feltételeket Felsőoktatás
Eduline

CEU: New York állam oktatási hivatala szerint teljesítettük a feltételeket

New York állam oktatási hivatala megerősítette, hogy a CEU teljesíti azt a feltételt, amely előírja, hogy az egyetem végezzen oktatási tevékenységet az államban – reagált kedd este a CEU a Magyar Idők cikkére.

A lap arról írt, hogy a CEU és amerikai partnere, a Bard College közötti, tavaly aláírt együttműködésnek nincs valódi tartalma.

A CEU közleményében az áll: a Bard College-dzsal együttműködésben oklevelet adó képzést indított az egyenlőtlenségek kutatására, a képzés első évfolyama 2018-ban végzett. „New York Állam Oktatási Hivatala megerősítette, hogy a CEU a képzéssel teljesíti azt a feltételt, amely előírja, hogy az egyetem végezzen oktatási tevékenységet New York államban” - írják.

„A CEU nemzetközi kapcsolatok szakának számos mesterszakos hallgatója idén ősszel gyakornoki programokon vesz részt New York-i intézményekben, a téli szemeszter során pedig további diákok érkeznek majd New Yorkba. A CEU teljes mértékben megfelel az Egyesült Államokban végzett oktatási tevékenység feltételének” – teszik hozzá, kiemelve: továbbra is azt várják, hogy a magyar kormány aláírja azt a nemzetközi egyezményt New York állammal, amellyel pontot tehetne ennek az ügynek a végére.

A miniszter szerint nem költözik a CEU, és nincsen CEU-ügy

"Nincs CEU-ügy" - ezt mondta a 168 Órának Palkovics László innovációs miniszter.

Rendszerszintű beavatkozásra készülnek a magyar közoktatásban? Interjú Miklós Györggyel Közoktatás Kurucz Tünde

Rendszerszintű beavatkozásra készülnek a magyar közoktatásban? Interjú Miklós Györggyel

Szűk két héttel azután, hogy a kormány a KRÉTA-ban arról kezdte kérdezni a szülőket, hogy figyelembe vennék-e, ha készülne egy központi rangsor a gimnáziumokról és az általános iskolákról és beszámítana a kompetenciamérés eredménye a gimnáziumi felvételibe, a Fideszhez rengeteg szálon kötődő MCC már össze is állította a 100 legjobb gimnázium listáját. Hogy szülői szemszögből miért lehet aggasztó, hogy ha a kompetenciamérésnek tétje is van és milyen következménnyel járhat az iskolák rangsorolása, arról Miklós Györggyel, a Szülői Hang közösség egyik alapítójával beszélgettünk.