BME-rektor: nagyon nehéz helyzetben van az egyetem Felsőoktatás
MTI

BME-rektor: nagyon nehéz helyzetben van az egyetem

Nagyon nehéz helyzetben van a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME), amely a nyolc felsőoktatási...

Nagyon nehéz helyzetben van a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME), amely a nyolc felsőoktatási intézményre jutó 10 milliárd forintos kiválósági támogatásból mindössze 5,7 százaléknyi összegben részesült - mondta Péceli Gábor, az intézmény rektora pénteken Budapesten.

A BME Számoljon velünk! - Kutatásfejlesztés és innováció a Műegyetemen 2013 elnevezésű rendezvényen a rektor rámutatott: a 2008-as szinthez képest egyetemük reálértéken a fenntartói finanszírozás 60 százalékát kapja csak meg. Ilyen körülmények között képtelenek lesznek produkálni 2014-ben azt, amit szeretnének szolgálatként felkínálni az országnak - fogalmazott.

Felhívta a figyelmet arra, hogy a BME a kormányzati elvárásokat "nagy átalakítással" teljesítette, így fogadóképes, minőségelvű, hatékony, a korábbi hibákat elkerülni képes szervezeti keretek között tevékenykednek, ezért a működéshez és fejlesztéshez szükséges összes forrásnak rendelkezésre kell állnia.

Péceli Gábor hangsúlyozta: a Műegyetem jól teljesít, a felvételi átlagpontszámai tekintetében országos szinten második helyen állnak 418,1 ponttal a Színház- és Filmművészeti Egyetem 419 pontja mögött. Tavaly a felvételin elért pontszámok 70 százaléka feletti tartományából vettek fel hallgatókat - jegyezte meg.

Mint mondta, intézményi kihasználtságuk 94 százalékos a műszaki képzésben, ez a mutató az informatikai szakokon 92, a gazdaságiakon pedig 85 százalékon áll. Az ország teljes munkaidős oktatói és a minősített oktatói gárdájának 7 százaléka, főállású akadémikusainak pedig 20 százaléka dolgozik az intézményben - állapította meg.

Szólt arról, hogy a bejegyzett magyar tudományos művek tárában a legmagasabb átlagot a BME produkálta, egyebek mellett a biotechnológia terén is érdemes a BME-vel számolni, mert az ehhez kapcsolódó tudományágak itt együtt megtalálhatók.

Szabadszedéses menza: így működik az átállás az iskolákban Közoktatás Gál Luca

Szabadszedéses menza: így működik az átállás az iskolákban

Egyre több iskola vezeti be a szabadszedéses menzát, amelynek köszönhetően a diákok maguk dönthetik el, mit és mennyit szeretnének enni. Ez nemcsak az étkezési élményt javítja, hanem a kidobott étel mennyiségét is jelentősen csökkenti. Sok helyen azt tapasztalják, hogy a rendszer bevezetése után többen fizetnek be az iskolai étkezésre, köztük olyanok is, akik korábban nem éltek ezzel a lehetőséggel.