Hogyan szerezhettek legkönnyebben munkát diplomával? Felsőoktatás
Eduline

Hogyan szerezhettek legkönnyebben munkát diplomával?

A legfontosabb a kitartás, ha munkakeresésről van szó, legkevésbé pedig a bérekkel elégedettek azok, akiknek sikeres az álláskeresés - ez derül ki egy friss felmérésből, amit a BGE készített öregdiákjai körében.

A frissdiplomások többsége álláshirdetésre való jelentkezés vagy személyes ismeretség útján jut be első munkahelyére. A harmadik leggyakoribb módja a munkahelyszerzésnek, amikor a volt hallgatót a korábbi szakmai gyakorlatos helye alkalmazza – legalábbis a BGE-n (korábbi BGF) végzettekre ez igaz a Budapesti Gazdasági Egyetem Pályakövetési Rendszere szerint.

A kitartás fontos a munkakeresésben, ugyanis a BGE-n végzetteknek átlagosan 35 helyre kellett jelentkezni, mire végre felvették őket. Ebből állásinterjúra átlagosan 6 alkalommal jutottak el.

Kapcsolódó cikkek

Melyik szakon végzettek találnak leghamarabb munkát?

Irreális bérigényük van a frissen végzett álláskeresőknek

Nem csak az fontos, milyen gyorsan, de az is lányeges, hogy milyen munkakörben helyezkedik el valaki. A BGE mérése szerint a diplomásaik 72 százaléka tanult szakmájában tudott állást találni, ezen belül 21 százalék a saját, további 51 százalék pedig a saját és ahhoz kapcsolódó szakterületen. 87 százalék állandó, és határozatlan idejű munkaviszonyt létesített.

A kutatásba bevont öregdiákok összeségében elégedettek a munkájukkal, illetve munkakörülményeikkel. Leginkább a munka személyi, illetve tárgyi körülményeivel, valamint a munka szakmai, tartalmi részével elégedettek. Legkevésbé a szakmai előmenetellel, valamint a jövedelemmel, juttatásokkal szemben mutatkozott elégedettség – áll a tanulmányban.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.