Ilyen képekkel harcolnak a harvardi hallgatók a rasszizmus ellen Felsőoktatás
Eduline

Ilyen képekkel harcolnak a harvardi hallgatók a rasszizmus ellen

Különleges fotósorozattal és színdarabbal harcol a rasszizmus ellen a Harvard egyik diákszervezete.

A kampány címe - "Én is a Harvard része vagyok" - arra hívja fel a figyelmet, hogy az afroamerikai hallgatókkal gyakran azt éreztetik csoporttársaik és tanáraik, hogy nekik nincs helyük a Harvardon, írja a Buzzfeed.

Kimiko Matsuda-Lawrence, a kezdeményezés ötletgazdája az előző félévben negyven afroamerikai hallgatóval készített interjút egy tanulmányhoz. Ezek alapján készült el az I, too, am Harvard című darab, amelyet egy művészeti fesztiválon mutatnak be március 7-én. A kezdeményezésnek saját oldala is van, a színdarabhoz pedig előzetes is készült.

Matsuda-Lawrence elmesélte, hogy egyszer barátaival sétált a campuson, amikor két részegnek tűnő diákkal találkoztak. "Egyikük odajött, és egészen közelről belekiabálta az arcomba, hogy: tudsz olvasni? Ez csak egy példa a sok közül. A Harvardon megkérdőjelezik a fekete diákok intelligenciáját."

A kampány válasz arra a cikkre is, amely az egyetem napilapjában jelent meg, és olyan állításokat tartalmaz, hogy "fekete diákot beengedni a Harvardra olyan, mint egy vak embert kiképezni pilótának".

"Szeretnénk egy olyan mozgalmat létrehozni, amely valós változásokat hoz majd az intézményben, így az afroamerikai diákok is érezhetik majd, hogy ide tartoznak" - mondta Matsuda-Lawrence, hozzátéve: "a színdarab nem a vége, hanem a kezdete valaminek."

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből

A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.