A diákmunkások fejlődésében is segítene a Meló-Diák Felsőoktatás
eduline/mti

A diákmunkások fejlődésében is segítene a Meló-Diák

Nem csak pénzt lehet keresni, hanem érdemi visszajelzést kapsz, hogy milyen készségeidben kell még fejlődnöd

Ha egy diák részt szeretne venni a programban, a honlapon történő regisztráció után ki kell töltenie egy önismereti kérdőívet, amelynek része a 22 kompetenciát mérő teszt is - mondta  Marosi László, az iskolaszövetkezet vezérigazgatója az M1-nek. A kérdőív alapján javaslatokat tesznek a diáknak, hogy mely területeken kellene fejlődnie az általa kívánt munkakörhöz, és ennek megfelelő diákmunkahelyet is ajánlanak neki.

A mentor pedig az így összeállított profil ismeretében segíthet a diáknak céljai elérésében - hangsúlyozta.

Aki már tudja, mi szeretne lenni, a diákmunka alatt kipróbálhatja magát a gyakorlatban, akinek pedig még nincs konkrét elképzelése, annak tulajdonságai, képességei alapján tesznek javaslatokat - foglalta össze a program lényegét Marosi László.

A munkaerőpiacra lépéskor a fiatalok így több száz óra, céljaiknak megfelelő gyakorlattal rendelkeznek majd, ráadásul a diákmunka alatt szerzett, illetve fejlesztett képességekről oklevelet is kapnak, ami a munkára jelentkezéskor sokat számíthat - tette hozzá.

Diákmunkát kerestek? Itt nézzetek körül.

Az iskolaszövetkezet is igazolhatja a kötelező gyakorlatodat

Egy olvasónktól megtagadta egyeteme, hogy a kötelező szakmai gyakorlatát iskolaszövetkezeten keresztül teljesítse, pedig erre van lehetőség. Kedves Szerkesztők! Találtam iskolaszövetkezeten keresztül egy munkahelyet, ahol az előzetes interjút követően várnának is. Bár módjukban állna, hogy igazolják a kötelező szakmai gyakorlatomat, az egyetem szerint ez nem lehetséges, mert nem közvetlenül a céggel kerülök jogviszonyba, hanem a szövetkezettel.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.