Egy nagykanizsai diáklányt is felvettek a rangos londoni egyetemre Felsőoktatás
Kurucz Tünde

Egy nagykanizsai diáklányt is felvettek a rangos londoni egyetemre

A nagykanizsai Ágoston Barbara felvételt nyert az angliai Imperial College London osztatlan kémia mesterszakára. A diáklány kémiából több hazai és nemzetközi versenyen is jól szerepelt. Az OTIO döntőjében személyesen találkozhatott Karikó Katalinnal is.

A nagykanizsai Ágoston Barbara  "Alacsony költségvetésű adszorbens használata szermaradvány eltávolítására vízből" kutatási projektjével aztán bekerült az Országos Tudományos és Innovációs Olimpia (OTIO) döntőjébe is, ahol egy szakkiállítás keretében mutathatta be szakmai zsűri előtt a projektjét Budapesten. A Batthyány Gimnázium idén érettségizett tanulóját a Soós Ernő KFK Víztechnológiai Kutatócsoport tudományos munkatársa, Gerencsérné dr. Berta Renáta mentorálta - írja a zaol.

A diáklány az OTIO döntőjében kiemelt dicséretben részesült, és a díjátadón személyesen találkozhatott Karikó Katalinnal is. Barbara ezek után pályázott arra, hogy a Nobel-díj-átadón Stockholmban képviselhesse Magyarországot. A fiatalok közül második helyen választották ki, így ha valamiért az első helyen kiválasztott diák nem tudna kiutazni a rangos eseményre, a nagykanizsai lány mehetne ki.

Barbara matematikából, biológiából és kémiából 90 százalék feletti emelt szintű érettségi vizsgát tett, sőt korábban megszerezte a felsőfokú angol Cambridge nyelvvizsgát, így könnyen felvették az Imperal College London 4 éves osztatlan kémia mesterszakára. A diáklány ráadásul Novák Katalin Stipendium Peregrinum ösztöndíját is elnyerte.

Nem Barbara az egyetlen magyar diák, aki egy rangos külföldi egyetemen kezdi meg tanulmányait. A debreceni Merrikin Dávidot az Oxford Egyetem PPE (politika, filozófia, gazdaság) szakára vették fel, míg a gyöngyösi Sikora Gréta ugyanezen egyetem Economics and Management szakára jutott be.

 

 

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.