Akadémiai Dolgozók Fóruma is megszólalt: az Erasmus-botrány súlyosan érinti magyar felsőoktatás nemzetközi hírnevét Felsőoktatás
Eduline

Akadémiai Dolgozók Fóruma is megszólalt: az Erasmus-botrány súlyosan érinti magyar felsőoktatás nemzetközi hírnevét

A jelenlegi helyzet nemzetközi szinten is nagyon rossz fényt vet a magyar egyetemekre és önmagában a felsőoktatásra is.

Nyílt levélben reagált az Akadémiai Dolgozók Fóruma (ADF) a 21 alapítványi egyetem rektorainak levelére, amit Ursula von der Leyennek írtak. Az Akadémiai Dolgozók Fóruma tragikomikusnak tartja a 21 alapítványi rektor próbálkozását, hogy az Európai Unióval folytatott tárgyalásokat becsületbeli ügyként állítsák be.

Szerintük a kialakult helyzet valóban rendkívül súlyosan érinti a magyar felsőoktatás és kutatás nemzetközi hírnevét, de ezért egyértelműen a magyar kormány a felelős, így felszólítják a 21 rektort, hogy rajtuk kérjék számon a kialakult helyzetet, „vagy hozzák meg az egyetlen tisztességes döntést, és tiltakozásként mondjanak le, ne tetézzék tovább a szégyent, ami a magyar felsőoktatást eddigi hallgatásukkal, időnként tevőleges közreműködésükkel érte”.

Hozzáteszik, a rektorok azzal érvelnek, hogy az átalakítást a szenátusok is megszavazták. Az Akadémiai Dolgozók Fórumának véleménye szerint a jelenlegi állapot és az ide vezető út az egyetemi autonómia hitvány és elkeserítő paródiája.

Az ADF határozott álláspontja továbbá, hogy "egyetlen szenátus, rektor vagy hallgatói önkormányzat sem mondhat le az egyetemi autonómia évszázados hagyományáról, mint ahogy egy diktatúrába süllyedt ország sem mond le arról, hogy az elnyomásból megmenekülve később újra szabad és virágzó nemzet legyen".

Nyelvvizsga, nyelvi érettségi: melyik éri meg jobban? Nyelvtanulás Kurucz Tünde

Nyelvvizsga, nyelvi érettségi: melyik éri meg jobban?

Évről évre több ezerrel csökken a nyelvvizsgázók száma, mert a diploma megszerzésének már nem kötelező feltétele. Ugyanakkor a felvételin az intézményi pontoknál akár 50-70 pluszpontot is érhet a nyelvtudás, de ebben a tekintetben óriási különbségek lehetnek az egyetemek, a karok és a szakok között.