Semmelweis Egyetem rektora: nincs szó egyetlen nagy budapesti egyetemről Felsőoktatás
MTI

Semmelweis Egyetem rektora: nincs szó egyetlen nagy budapesti egyetemről

A kórházaknak sokkal nagyobb bevételük származik kutatásból és innovációból, mint oktatásból és egészségügyi ellátásból - mondta Merkely Béla, a Semmelweis Egyetem rektora a Magyar Nemzetnek, azt indokolva: miért is tűzte ki célul, hogy az oktatást egyre inkább az egészségipari innováció felé fordítsa.

A lap keddi számában megjelent interjúban Merkely Béla mérföldkőnek nevezte a 250 éves Semmelweis Egyetem jubileumi tanévét. Felidézte, hogy tavaly, Semmelweis Ignác születésének 200. évfordulóján már kitűzték azokat a célokat, melyek megvalósításán dolgoznak. Az egyik legfontosabb a tanterv gyakorlatközpontú fejlesztése, amely elsősorban az általános orvosi és a fogorvosi kart érinti. Mint mondta, máris határozott lépéseket tettek, és bevezették a szükséges változtatásokat.

Fotókon a régi Semmelweis Egyetem: különleges történetek

Hogyan néztek ki a nagy egyetemek régen? Mi történt az épületekkel az elmúlt évtizedekben? Cikksorozatunkban utánajárunk, hogyan jöttek létre és változtak azok az épületek, amelyekben ma is egyetemi órák zajlanak. A 20. század elejétől, közepétől mutatunk Fortepan-fotókat a magyarországi egyetemekről: ez a Semmelweis Egyetem története.

Kiemelte: jelentős céljuk, hogy az oktatást egyre inkább az egészségipari innováció felé fordítsák. "Ez azt jelenti, hogy nemcsak meggyógyítjuk a betegeket, hanem folyamatosan kutatjuk és fejlesztjük a gyógyítás lehetőségeit is az innovációkkal. Ezt fogja szolgálni a VIII. kerületben, több egyetem együttműködésében megvalósuló Science Park, illetve a Városmajori Szív- és Érgyógyászati Klinikán létrejövő innovációs kutatási laboratórium, amely a tervek szerint 2020 márciusában nyitja meg kapuit, de a Hőgyes-Schöpf-Merei Gyógyszerkutatási Centrum is" - tette hozzá.

Arra a kérdésre, hogy valóban megvalósítják-e az egyetemi társulásokat, amelyekről a közelmúltban cikkezett a sajtó, Merkely Béla hangsúlyozta: nincs szó egyetlen nagy budapesti egyetemről. Olyan stratégiai együttműködéseket, illetve szövetséget tudnak elképzelni, amelyek valamennyi félnek előnyösek, és nem csak az egyik húzza fel a másikat. Jelenleg is vannak együttműködések az egyetemek között, arra lehet alapozni - mutatott rá a rektor.

Tetszett a cikk? Iratkozz fel hírlevelünkre

Ha szeretnéd megkapni legfrissebb cikkeinket az érettségiről, az egyetemi-főiskolai és a középiskolai felvételiről, ha érdekelnek a felsőoktatás, a közoktatás, a nyelvoktatás és a felnőttképzés legfontosabb változásai, iratkozz fel hírleveleinkre.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.