Álláskeresés szempontjából a férfiak kedvezőbb helyzetben vannak, mint a nők a workania.hu internetes felmérése szerint.
Az állásportál munkatársai legutóbbi felmérésükben azt vizsgálták, milyen esélyekkel számolhatnak a munkaerőpiacon az álláskeresők nemük, iskolai végzettségük, életkoruk valamint szakmai tapasztalatuk alapján. Azt mérték fel, hogy a cég adatbázisában szereplő több tízezer álláskereső önéletrajzait milyen gyakran nézik meg a munkáltatók.
Az iskolázottságot tekintve arra jutottak, hogy alapfokú végzettség esetén még nincs különbség a két nem esélyei között, az iskolázottság emelkedésével azonban a férfi pályázók esélye egyre nagyobb női vetélytársaikkal szemben. Ez az előny az egyetemi diplomával rendelkezők körében a legnagyobb, hiszen ott a férfiak önéletrajzait átlagosan 60 százalékkal többször nézik meg, mint a nőkét.
Az esélyeket életkor szerint vizsgálva a kutatók azt találták, hogy 23 éves korig szinte azonos eséllyel tudnak a munkaerőpiacra lépni a két nem képviselői, ezt követően azonban a férfiak iránti kereslet jelentősen nagyobb, mint a nők iránti. Ez a helyzet egészen 58 éves korig, efelett az önéletrajzok megtekintési aránya ismét egyenlő.
A munkaköri kategóriák szerinti összevetésből az derül ki, hogy bizonyos területeken a nők önéletrajzát gyakrabban tekintik meg, mint a férfiakét. Ilyen területek: a lízing, a szállítás, a logisztika, az építőipar és az ingatlanpiac. Az újságírás, a kommunikáció, a média, az idegenforgalom és vendéglátás, a művészet és kultúra, a víz- és erdőgazdálkodás állásaiért alig valamivel rosszabb eséllyel indulnak a női pályázók.
Kimagaslóan nagyobb ugyanakkor az esélyük a férfi jelentkezőknek humán erőforrás területen, bármely szektorhoz tartozó felsővezetői pozíciók esetén, az autóiparban, a banki és pénzintézeti szektorban, az energetika és az elektronika területén, a vegy- és gyógyszeriparban, az információs technológia területén, a kereskedelemben, továbbá értékesítési munkakörök esetén is.
A betölteni kívánt pozíciók szintje szerinti összehasonlítás azt mutatja, hogy a különböző segédmunkákért közel azonos eséllyel indulnak a két nem képviselői. A vállalati hierarchián felfelé haladva azonban a férfi pályázók esélyei egyre jobbak: már a középvezetői szintű munkakörök esetén is számottevően nő az előnyük, a felsővezetői pozíciók tekintetében pedig majdnem kétszer többször tekintik meg az önéletrajzukat, mint a női pályázókét.
MTI
Az iskolázottságot tekintve arra jutottak, hogy alapfokú végzettség esetén még nincs különbség a két nem esélyei között, az iskolázottság emelkedésével azonban a férfi pályázók esélye egyre nagyobb női vetélytársaikkal szemben. Ez az előny az egyetemi diplomával rendelkezők körében a legnagyobb, hiszen ott a férfiak önéletrajzait átlagosan 60 százalékkal többször nézik meg, mint a nőkét.
Az esélyeket életkor szerint vizsgálva a kutatók azt találták, hogy 23 éves korig szinte azonos eséllyel tudnak a munkaerőpiacra lépni a két nem képviselői, ezt követően azonban a férfiak iránti kereslet jelentősen nagyobb, mint a nők iránti. Ez a helyzet egészen 58 éves korig, efelett az önéletrajzok megtekintési aránya ismét egyenlő.
A munkaköri kategóriák szerinti összevetésből az derül ki, hogy bizonyos területeken a nők önéletrajzát gyakrabban tekintik meg, mint a férfiakét. Ilyen területek: a lízing, a szállítás, a logisztika, az építőipar és az ingatlanpiac. Az újságírás, a kommunikáció, a média, az idegenforgalom és vendéglátás, a művészet és kultúra, a víz- és erdőgazdálkodás állásaiért alig valamivel rosszabb eséllyel indulnak a női pályázók.
Kimagaslóan nagyobb ugyanakkor az esélyük a férfi jelentkezőknek humán erőforrás területen, bármely szektorhoz tartozó felsővezetői pozíciók esetén, az autóiparban, a banki és pénzintézeti szektorban, az energetika és az elektronika területén, a vegy- és gyógyszeriparban, az információs technológia területén, a kereskedelemben, továbbá értékesítési munkakörök esetén is.
A betölteni kívánt pozíciók szintje szerinti összehasonlítás azt mutatja, hogy a különböző segédmunkákért közel azonos eséllyel indulnak a két nem képviselői. A vállalati hierarchián felfelé haladva azonban a férfi pályázók esélyei egyre jobbak: már a középvezetői szintű munkakörök esetén is számottevően nő az előnyük, a felsővezetői pozíciók tekintetében pedig majdnem kétszer többször tekintik meg az önéletrajzukat, mint a női pályázókét.
MTI