Mi a közös egy 26 éves, Lengyelországban élő informatikus hallgató, egy 21 éves, üzleti menedzsment szakos brit egyetemista és egy 26 éves, marketing szakos amerikai diák között? Saját honlapjukkal mindhárman dollármilliókat keresetek, mielőtt befejezték volna az egyetemet.
Catherine Cook gimnazistaként hozta létre testvérével a myyearbook.com közösségi oldalt, amely hat év alatt 20 millió dolláros üzletté nőtte ki magát, és jelenleg 25 millió felhasználója van. Az oldalt a család New Jersey-i otthonában kezdték fejleszteni, de a vállalkozás akkora sikert aratott, hogy egy éven belül már saját irodájuk volt, és tizenkét programozó dolgozott az akkor 16 éves Catherine-nek.
A honlap ötletét egy gimnáziumi évkönyv adta. „Emlékszem, amikor megkaptuk az iskolai évkönyvet 2005-ben. Azon keseregtünk, hogy mennyire szörnyű képet raktak be rólunk, amikor David egyszer csak megkérdezte: és mi lenne, ha mi választhatnánk ki a saját fotónkat? Mire én: és mi lenne, ha online megoszthatnánk másokkal? Így kezdődött az egész” – mesélt a kezdetekről a Daily Mailnek a milliomos diáklány, aki jelenleg a Georgetown University marketing szakán tanul. A sikernek azonban ára volt. „Két végén égettem a gyertyát: nap közben iskolában voltam, aztán hajnali négyig az indiai programozókkal dolgoztam” – emlékszik vissza. A Myyearbook beindulásának történetéről itt olvashatsz bővebben.
A 26 éves lengyel Maciej Popowicz szintén saját fejlesztésű közösségi oldalával keres milliókat. A nasza-klasa.pl („a mi osztályunk”) honlapot – amelynek tervezésébe három csoporttársa is beszállt a Wroclaw egyetemről – eredetileg azzal a céllal hozta létre, hogy a ballagás után is tartani tudja a kapcsolatot gimnáziumi barátaival. Az oldal hatalmas siker lett: egy év alatt 700 ezer felhasználó csatlakozott, és naponta nyolcezren regisztrálnak. A Nasza-klasa mára az egyik legnépszerűbb lengyel közösségi oldal, és becslések szerint jelenleg több mint 5 millió dollárt ér. Tíz dúsgazdag híresség, akinek még érettségije sincs. Összefoglalónkat itt olvashatod el.
Alex Tew két nap alatt ötven fontból hozta létre a milliondollarhomepage.com hirdetési oldalt, amely fél év alatt egymillió dollárt hozott a 26 éves diáknak. A honlap egyetlen oldalból áll, amely tízezer százpixeles négyzetre van felosztva. A pixelenként egy dollárba kerülő hirdetési felületen elhelyezett logókra kattintva a látogatók a reklámozó cégek saját honlapjára lépnek be.
A reklámmontázs ötlete 2005 augusztusában született, amikor a wiltshire-i fiatal azon törte a fejét, hogy hogyan fizesse ki diákhitel-tartozását, és hogyan teremtse elő Notthingham egyetemen folytatott tanulmányaira a tandíjat. Az első néhány négyzetet barátai és testvérei vásárolták meg – Alex ebből az összegből kezdte reklámozni a honlapot. Az oldalnak hamar híre ment, így december végére már 900 ezer pixelnyi felület kelt el, az internettel foglalkozó cégek pedig állásajánlatokkal halmozták el az üzleti menedzsment szakon tanuló diákot.
eduline