Pösze hallgató nem írhat szakdolgozatot a beszédfejlődésről? Felsőoktatás
Eduline

Pösze hallgató nem írhat szakdolgozatot a beszédfejlődésről?

Nem engedték meg egy pösze hallgatónak az egyik hazai felsőoktatási intézményben, hogy szakdolgozatát a gyermeknyelv korai fejlődéséből írja. Az intézményt emiatt elmarasztalta az Egyenlő Bánásmód Hatóság (EBH).

Az egyetem adjunktusa - akit a hallgató konzulensnek szeretett volna választani - visszadobta a témát, szerinte ugyanis nem jó döntés, hogy valaki beszédhibásként kutatja ezt a kérdéskört - írja a Blikk.  

Az Egyenlő Bánásmód Hatóság szerint nem helyes arra hivatkozni: elvárható, hogy a kisgyerekek nevelésével foglalkozók tökéletesen használják a nyelvet, és ne legyen beszédhibájuk, A hatóság állásfoglalásában azt is hozzátette, hogy egy szakdolgozat elkészítéséhez nem a szóbeli kommunikációhoz kapcsolódó kompetenciák szükségesek, hanem fogalmazási és szövegértési képességek.

eduline

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.