Amerikai álom: egyre elérhetetlenebbnek tűnik Felsőoktatás
Eduline

Amerikai álom: egyre elérhetetlenebbnek tűnik

Az amerikai fiatalok borúlátóan tekintenek a jövőbe, csak kevesebb mint a felük érzi úgy, hogy mire annyi idősek lesznek, mint a szüleik, jobban fognak élni náluk.

A fiatalok 60 százaléka aggódik anyagi biztonsága miatt, fél, hogy nem fogja tudni fizetni az oktatási költségeket, nem lesz képes állni a lakhatási és egészségügyi költségeket. A megkérdezettek fele azt mondta, hogy az anyagi nehézségek miatt esetleg abba kell hagynia a tanulást - derült ki a Harvard Egyetem politikatudományi intézete által végzett felmérésből.

A kutatók szerint a fiatalok egyre pesszimistábbak abban a tekintetben, hogy elérhető marad-e számukra az "amerikai álom". Az egyetemisták nyolctizede tart attól, hogy diplomázás után csak nehézségek árán fognak munkát találni. Az intézet rámutatott, hogy a 18-29 éves korosztálynál tapasztalható borús hangulatnak politikai következményei is lehetnek: a recesszió utáni lassú gazdasági felépülés, a tartósan magas munkanélküliség egy egész generáció hitét ingathatja meg az állam iránt, beleértve, hogy az képes javítani az emberek életszínvonalán.

A fiatalok négytizede érzi úgy, hogy az ország nem megfelelő irányban halad. További négytized azt mondta, nem tudja, merre halad az ország, és csak 23 százalék helyesli a jelenlegi fejleményeket. A fiatal felnőtt korosztály 45 százalékának ítélete szerint Amerika számára jelenleg a gazdasági válság a legsúlyosabb gond. Az egészségügyi rendszer bajait, valamint az iraki és afganisztáni háborút 17, illetve 6 százalék jelölte meg a legfontosabb problémának - derült ki a több mint 3 ezer fiatalra kiterjedő közvélemény-kutatás adataiból.


mti

 

 

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.