Nem sikerül eligazodni az olykor-olykor kacifántos nevű pozíciók, munkakörök világában? Cikksorozatunk legújabb részében annak járunk utána, milyen feladataik vannak az értékesítőknek az autóiparban. Hogyan néz ki egy tipikus munkanap, és kikből lehet sikeres értékesítő?

"Mindig pörögni kell, maximális teljesítményt kell nyújtani. Ez biztosan nem egy irodában ülős, nyugis munkakör, annál sokkal pörgősebb" - mondja Anna, a Pécsi Tudományegyetem kereskedelem és marketing szakos hallgatója, akit arról kérdeztünk, milyen lehet egy értékesítő átlagos munkanapja.
A hallgató szerint az értékesítők tárgyalnak a potenciális vásárlókkal és partnerekkel, ezért jól kell tudniuk idegen nyelveken, elsősorban angolul. "Meg kell győzniük az embereket a termékről, ezért jól kell kommunikálniuk. Kreatívnak kell lenniük, mindig új ötleteket kitalálva" - teszi hozzá.
Munkakörök és feladatok: mi van az álláshirdetések mögött? |
Több állásbörzén jártatok már, regisztráltatok a nagyobb álláskereső oldalakon, ezért nap mint nap különböző álláshirdetések landolnak az e-mailjeitek között, de - műszaki vagy gazdasági végzettségetek ellenére - nem tudjátok, pontosan milyen feladatai vannak egy stratégiai beszerzőnek, egy termeléstámogató mérnöknek, egy HR generalistának vagy éppen egy munkavédelmi mérnöknek? Új cikksorozatunkkal segítünk eligazodni az olykor-olykor kacifántos nevű pozíciók, munkakörök világában - ebben Ladányi Krisztina, a Magyar Suzuki Zrt. toborzási és kiválasztási specialistája lesz segítségünkre, akit arra kértünk, segítsen annak megfejtésében, milyen munkakörökre jelentkezhetnek a műszaki és gazdasági diplomások az autóiparban. |
De vajon milyen feladatokat láthat el egy autóipari vállalat értékesítője? Erről kérdeztük Ladányi Krisztinát, a Magyar Suzuki Zrt. toborzási és kiválasztási specialistáját. "A legfontosabb feladataik közé tartozik a kapcsolattartás a vevőkkel és a partnerekkel, a kereskedői, vevői szerződések előkészítése, megkötése, kezelése és szükség szerint felbontása, a marketingtevékenységek felügyelete" - magyarázza a szakértő.

"Az értékesítő foglalkozik az árképzéssel, a piac- és termékkövetéssel, az értékesítendő termékek számlázásával, emellett általános értékesítési tevékenységet végez. Felkeresi az új partnereket, vevőket, tartja a kapcsolatot a meglévő ügyfelekkel. Emiatt minden tudnia kell a saját termékeiről, szolgáltatásairól" - sorolja.
És kiből lesz sikeres értékesítő? Azok pályázhatnak ilyen pozícióra, akiknek marketing, közgazdász, kereskedelmi diplomájuk van, de azok is jó esélyekkel indulnak, akik műszaki, mérnöki oklevelet szereztek az egyetemen, főiskolán.

Ladányi Krisztina szerint azok teljesítenek jól ebben a pozícióban, akiknek agilis, proaktív személyiségük van, magabiztos kiállásukkal képesek megnyerni az embereket, teljesítménymotiváltak, szakmai sikereket szeretnének elérni.
