Se fűtés, se szék - ez várta a tanulni vágyókat Felnőttképzés
Eduline

Se fűtés, se szék - ez várta a tanulni vágyókat

Mindössze két hónap alatt készítették el a közfoglalkoztatási képzések tananyagát, volt, ahol fűtetlen tanterem várta a tanulókat, máshol pedig még szék sem volt elég – írta a Magyar Nemzet.

Mindössze két hónap alatt kellett elkészíteni a tavaly téli közfoglalkoztatási képzések tananyagát, a képzések előkészítéséhez szükséges pénzügyi keretet pedig csak három nappal a tanfolyamok elindulása előtt biztosították – egyebek között ezeket állapította meg az alapjogi ombudsman a tavaly téli képzések kapcsán.

Volt, ahol fűtetlen tanterem várta az érintetteket, másutt nem volt elég szék, ötvenezer tanulónak pedig új helyet kellett keresni. A fizikai munkát végző emberek kapcsán a szakember rámutatott: a hideg időjárás ellenére előfordult, hogy a napi nyolc órában a szabadban dolgozó közfoglalkoztatottaknak nem gondoskodtak védőitalról, pihenőidőről, melegedőhelyről, ételmelegítési lehetőségről és illemhelyről - írta a Magyar Nemzet.

Székely László azután indított vizsgálatot, hogy a 2013. december és 2014. április között megvalósuló téli közfoglalkoztatással összefüggésben az ország minden területéről számos panasz érkezett hivatalához. A beadványok szerint a képzési program tananyaga alapvetően gyermekeknek íródott, azt nem igazították megfelelően a különböző végzettségű csoportokhoz. A panaszosok sérelmezték a képzések tárgyi feltételeinek elégtelenségét is.

Mint ismeretes, az előző télen kétszázezer embert vontak be a közfoglalkoztatásba, közülük százezren egy uniós program részeként iskolapadba ülhettek. A résztvevők – amellett, hogy új végzettséget szerezhettek – a tanfolyam teljes ideje alatt megkapták a közfoglalkoztatási bért is.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.