Mennyire jó a helyesírásod? Teszteld: ezeket a szavakat szinte mindenki rosszul írja Felnőttképzés
Eduline

Mennyire jó a helyesírásod? Teszteld: ezeket a szavakat szinte mindenki rosszul írja

A leggyakoribb helyesírási hibák és a legnehezebb szavak után itt van sorozatunk következő része újabb öt...

A leggyakoribb helyesírási hibák és a legnehezebb szavak után itt van sorozatunk következő része újabb öt kifejezéssel, amelyet sokan rosszul írnak le.

balaton-felvidéki helyett: Balaton-felvidéki

Bár az alapszabály az, hogy az -i képzős mellékneveket kisbetűvel kezdjük, ha a kötőjellel összekapcsolt földrajzi nevek első tagja tulajdonnév, marad a nagy kezdőbetű. Ugyanígy: Duna-parti, Kaszpi-tengeri. Ha viszont az első tag köznév, kicsi lesz a kezdőbetű, pl. szabadság-hegyi, velencei-tavi.

Malmö-ben helyett: Malmőben

Továbbá: picassói, rubatós. Ha idegen írásmód szerint írt szavakhoz toldalékot kapcsolunk, a szóvégi rövid magánhangzót meg kell nyújtani, és ebben az esetben nem használunk kötőjelet (vannak kivételek, a szavakat érdemes megnézni a szótárban).

Házi feladatírás helyett: házifeladat-írás

Még a Word helyesírás-ellenőrzője sem ismeri fel a rosszul írt változatot, mindkét alakot helyesnek ítéli. Itt a mozgószabály érvényesül: ha egy egyébként különírandó szókapcsolathoz (házi feladat) még egy szót kapcsolunk, kötőjelet kell használnunk, az első két szót pedig egybeírjuk.

Élet és tudomány helyett: Élet és Tudomány

Sokan elfelejtik, hogy az újságok, magazinok nevét nagybetűvel kezdjük. Az egyedi címeknél, vagyis könyvek, cikkek, képek esetében azonban csak az első szót írjuk nagy kezdőbetűvel (pl. A kőszívű ember fiai).

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.