Hihetetlen, de igaz: a McDonald’s egyetemére nehezebb bejutni, mint a Harvardra.
A McDonald’s 1961-ben hozott létre egy globális tréningközpontot az alkalmazottai továbbképzésére Chicagóban. Az iskolát pedig elnevezték Hamburger Egyetemnek, és az összes külsőséget az amerikai egyetemekhez igazították. Így a hallgatók büszkén hordják a Hamburger University logójával ellátott felsőket, a képzés végén pedig rendes diplomát kapnak, amelyben a minősítés a „hamburgerológia mestere”. Szívszorító nap képe: a hajléktalan kisfiú a Meki fényében tanul
A megalakulás óta további kihelyezett szakokat hoztak létre Európában, Ázsiában és Ausztráliában is. Sanghajban nagyobb a túljelentkezés, mint a Harvardra. Az iskolában az éttermek vezetőit és a cég későbbi középvezetőit képzik – kőkemény menedzserképzés és üzleti oktatás folyik.
Az oktatás 28 nyelven megy, főállású tanárokkal, előadásokkal, vizsgákkal, pont mint egy igazi egyetemen – írta az Index.
A Meki példájára már több nagyvállalat is létrehozta a saját iskoláját, és bár ezeknek csak a neve egyetem, egyre gyakoribb, hogy valódi felsőoktatási intézményekkel szövetkeznek, és a valódi diploma megszerzésébe beleszámít a céges iskola elvégzése is. Itt vannak az adatok: nem igaz, hogy túl sok bölcsészt képeznek az egyetemek