Gondok voltak az állami informatikaképzés záróvizsgáján Felnőttképzés
Eduline

Gondok voltak az állami informatikaképzés záróvizsgáján

Szerdán tartották az állami informatikusképzés Informatikai alapok című kurzusának a záróvizsgáját, ez azonban a visszajelzések alapján nem ment zökkenőmentesen. Több vizsgázó is arról számolt be, hogy menet közben megszakadt a folyamat, míg mások bele sem tudtak kezdeni a vizsgába.

Ahogy korábban beszámoltunk róla, a gazdaságvédelmi akciótervhez kapcsolódó újratervezés program keretében ingyenes, 8 hetes informatikai online oktatásra lehetett jelentkezni, amelyet azoknak ajánlottak, akik a vírusjárvány miatt munka nélkül maradtak, idejük szabadult fel, vagy fontolgatják az informatikai pályára lépést. Arról is írtunk, hogy a jelentkezés elindítása után egy nap alatt mintegy 15 ezren jelentkeztek a képzésre, ez a szám pedig a regisztráció végéig összesen 61 886-ra kúszott fel.

A képzés május végén elindult, és augusztus 12. szerdán 15 és 19 óra közöttre hirdették meg az alapozó kurzus záróvizsgáját. Ezen azonban a vizsgázók nagy számban tapasztaltak technikai problémákat, amelyek ellehetetlenítették a vizsgájukat - írja az Index.hu.

A lap egyik olvasója szerint már a vizsgaidőpont kitűzésével is voltak problémák, mivel nagyjából négyszer módosítottak rajta. Végül szerdán megrendezték az online vizsgákat, amelyekre a szabályzat szerint 90 percük volt a vizsgázóknak, és csak egyszer indíthatták el a tesztet. Vagyis, ha a vizsga valamilyen, a felhasználón kívüli okból - például szerverhiba miatt - megszakadt, akkor nem volt lehetőség folytatni, de még csak újrakezdeni sem.

Sok vizsgázó azonban már belépni sem tudott az oktatófelületre, másoknak a vizsgaprogram nem indult el, vagy ha el is indult, olyan nehézkesen működött, hogy a kérdések alig töltődtek be, illetve egy idő után megszakadt a kapcsolat a szerverrel, és a vizsga sikertelenül zárult. Volt, aki végigért a vizsgán, az eredménye elég is lett volna a sikeres teljesítéshez, de a rendszer nem mentette azt el, míg megint másoknak sikeres vizsgát jelzett a rendszer, de később a vizsga státuszánál Sikertelen tananyag jelzést kaptak - részletezi a híroldal az olvasók tapasztalait.

A szervezők a hibák észlelése után egy órával meghosszabbították a rendelkezésre álló időt, illetve arról tájékoztatták a résztvevőket, hogy lesz pótvizsgázási lehetőség. A visszajelzésekből az is kiderül, hogy voltak olyanok is, akiknek zökkenőmentesen lefolyt a vizsgájuk. Azt nem tudni, hogy milyen arányban érintették a vizsgázókat a problémák.

Mennyit kereshetnek a duális képzésben tanulók az új szakképzési rendszerben?

A duális képzések lényege, hogy a diákok már a tanulmányaikkal párhuzamosan munkaerő-piaci szereplőknél, vállalatoknál, cégeknél dolgoznak, így olyan tapasztalatokat szerezhetnek, amelyeket később - a végzettség megszerzése után - hasznosítani tudnak. A gyakorlati helyek fizetnek is a tanulóknak. Mutatjuk, hogy mennyit.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.