Az életből vett példák különösen jók voltak - így látta egy tanár a németérettségit Érettségi-felvételi
Eduline

Az életből vett példák különösen jók voltak - így látta egy tanár a németérettségit

Aki letöltött és megoldott régi feladatsorokat, azt nem érhette meglepetés az idei középszintű németérettségin – mondta az eduline-nak Dóka Dezső Kálmán némettanár.

„Az olvasott szöveg értésének második feladata volt, ami egy kicsit eltért a szokványostól, ott semmilyen nyelvtani utalás nem volt, teljes mondatos kiegészítéseket kellett végezni. Ez volt a középszintű érettségi talán legravaszabb kérdése” – mondta Dóka Dezső Kálmán, a gödöllői Premontrei Szent Norbert Gimnázium német-földrajz szakos tanára, aki azt is hozzátette, minden diáknak elég lehetett a rendelkezésre álló idő.

Az olvasott szöveg értése nem hivatalos megoldásai itt találhatóak.

A nyelvhelyességi feladatmegoldásokat itt olvashatjátok.

A hallás utáni szövegértés megfejtései itt vannak.

Az íráskészség feladatai pedig itt.

A nyelvhelyességi feladatok szerinte igen korrektek voltak, rutinszerűen meg lehetett őket oldani. „Talán csak a 3. feladat 21 kérdése volt olyan, hogy gondolkodni kellett, vajon jelen vagy múlt idő, ez kérdéses volt” – mondta.

A hallott szöveg utáni feladatokról megoszlanak a vélemények, de Dóka Dezső is úgy véli, a 2. hanganyag volt a legnehezebb, „ez sokaknál problémát okozhatott”.

„Az első feladatban az különösen jó volt, hogy az életből vették a példát, a pályaudvarokon is így lehet majd érteni, mit mondanak be” – mondta.

Az íráskészséget tesztelő feladatsor sem okozhatott meglepetést, a diákokkal a tanárok ilyen feladatokat gyakoroltattak.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.