Kapacitás, keretszám, ponthatár - mitől függ, kit vesznek fel az egyetemek? Érettségi-felvételi
Eduline

Kapacitás, keretszám, ponthatár - mitől függ, kit vesznek fel az egyetemek?

Hogyan dől el, hány diák kerülhet be az egyetemek és főiskolák állami ösztöndíjas és önköltséges képzéseire? Mi az a sokat emlegetett kapacitás?

Mi az a kapacitás?

A kapacitás az állami ösztöndíjas és önköltséges képzésre felvehető hallgatók számát jelzi - vagyis ez egyfajta keretszám. Az, aki eléri a jogszabályban előírt minimumponthatárt, és belefér a kapacitásba, támogatott formában kezdheti meg a tanulmányait.

Hol húzták meg minimumponthatárt?

Az idén az alap- és osztatlan szakokon 260-nál, a felsőoktatási szakképzéseken 220-nál.

Mit találtok az intézmények kapacitásáról a felvételi tájékoztatóban?

Azt, hogy 2014-ben az adott intézménybe hány hallgatót vehetnek fel képzési területenként, a képzés nyelve és munkarendje szerint. Illetve, hogy egy adott szakot milyen finanszírozási formában, munkarendben indít, és minimum/maximum hány hallgatót tud felvenni az intézmény.

A mesterképzés kivételével nem bontották szét, hogy hány hallgató vehetnek fel az egyetemek és főiskolák állami ösztöndíjas és önköltséges képzésre. A legnépszerűbbb 16 alapszakon ugyanakkor el kell kérni a központi ponthatárt ahhoz, hogy állami ösztöndíjas helyet kapjatok - a ponthatárokat itt találjátok.

A legfontosabb infók a 2014-es felvételiről

Pontszámító kalkulátor (alapszakos)

A 2014-es pontszámítási szabályok

Mesterszakos pontszámítási szabályok

A 2013-as ponthatárok

A 2014-es felvételi szabályai

Mennyit kell fizetni a legnépszerűbb mesterszakokért?

Mennyibe kerül egy félév a tizenhat népszerű szakon?

A tizenhat népszerű szak 2014-es ponthatára

Így kell használni az e-felvételit - lépésről lépésre

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.