Dragomán Györgytől kért segítséget több érettségiző a szóbeli tételekhez magyarból Érettségi-felvételi
Kurucz Tünde

Dragomán Györgytől kért segítséget több érettségiző a szóbeli tételekhez magyarból

Az író több kétségbeesett levelet kapott érettségizőktől a kortárs irodalmi tételek kapcsán.

Dragomán György közösségi oldalán számolt be arról, hogy az éjszaka több érettségiző is írt neki, amiben a Hangár, Húsleves novelláiról kérdezték.

Több kétségbeesett levelet is kaptam ma éjszaka, diákoktól, a saját novelláimmal kapcsolatban, (Hangár, Húsleves) hogy a kidolgozott tétel, amit az osztálytársuk csinált, és elküldött nekik, nem fedi a valóságot, ez, hogy lehet, miért lehet?

- írta posztjában az író, majd hozzátette, hogy "sajnálja azokat a szegény érettségizőket, akik nyelvi modellek segítségével dolgozták ki a kortárs irodalmi tételeket, és össze vissza-fognak beszélni ezért."

"Abban az esetben ha a modellek nem ismerik a konkrét szöveget (ez kortárs tételeknél sokszor valószínű) ezt első körben nem fogják megmondani, hanem inkább halandzsáznak egyet." - jegyezte meg.

 

Az Eduline-on is beszámoltunk arról, hogy egy nemrég megjelent kutatás szerint a 13–16 éves magyar diákok 98%-a már hallott a mesterséges intelligenciáról, és több mint háromnegyedük ki is próbált valamilyen MI-alapú alkalmazást. Míg 2023-ban a diákok 37%-a használt ilyen eszközöket, addig 2024-re ez az arány 77%-ra emelkedett.

 

 

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből

A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.