Az idei év az első, amikor a diákok az új, 2020-as Nat szerint vizsgáznak kémiából is. Mutatjuk a legfontosabb változásokat. A mai kémia érettségi nap szakmai támogatását köszönjük a Pécsi Tudományegyetem Gyógyszerésztudományi Karának.

Bár az új Nat miatt a kémiaérettségi is valamelyest változott, a Pécsi Tudományegyetem Gyógyszerésztudományi Karával együttműködő partner középiskolákban dolgozó szaktanárok kiemelték, hogy a kémiaérettségi szerkezete érdemben nem módosult: a számolási és elméleti feladatok arányai, valamint a szerves-szervetlen és általános kémiai arányok is a korábbihoz hasonlóak maradtak.

A tematikával kapcsolatban azonban megjegyezték, hogy több középszintű téma átkerült emelt szintre, ami miatt várhatóan az idei középszintű kémiaérettségi könnyebb lesz, ráadásul az eddigi 2 óra helyett idén már 2,5 órát kapnak a diákok a feladatsorra.

A feladattípusok a korábbi évekhez képest nem változtak: továbbra is várható számításos feladat, esettanulmány, egyszerű választásos teszt feladat és kísérletelemző feladatsor a kémiaéretttségin.

A diákok az írásbelin mind emelt, mint pedig középszinten segédeszközként használhatják a függvénytáblázatot, a periódusos rendszert, valamint szöveges adatok tárolására és megjelenítésére nem alkalmas számológépet.

A kémiaérettségivel részletesen ebben a cikkünkben foglalkoztunk:

 

 

 

 

Szabadszedéses menza: így működik az átállás az iskolákban Közoktatás Gál Luca

Szabadszedéses menza: így működik az átállás az iskolákban

Egyre több iskola vezeti be a szabadszedéses menzát, amelynek köszönhetően a diákok maguk dönthetik el, mit és mennyit szeretnének enni. Ez nemcsak az étkezési élményt javítja, hanem a kidobott étel mennyiségét is jelentősen csökkenti. Sok helyen azt tapasztalják, hogy a rendszer bevezetése után többen fizetnek be az iskolai étkezésre, köztük olyanok is, akik korábban nem éltek ezzel a lehetőséggel.