Az idei év az első, amikor a diákok az új, 2020-as Nat szerint vizsgáznak kémiából is. Mutatjuk a legfontosabb változásokat. A mai kémia érettségi nap szakmai támogatását köszönjük a Pécsi Tudományegyetem Gyógyszerésztudományi Karának.

Bár az új Nat miatt a kémiaérettségi is valamelyest változott, a Pécsi Tudományegyetem Gyógyszerésztudományi Karával együttműködő partner középiskolákban dolgozó szaktanárok kiemelték, hogy a kémiaérettségi szerkezete érdemben nem módosult: a számolási és elméleti feladatok arányai, valamint a szerves-szervetlen és általános kémiai arányok is a korábbihoz hasonlóak maradtak.

A tematikával kapcsolatban azonban megjegyezték, hogy több középszintű téma átkerült emelt szintre, ami miatt várhatóan az idei középszintű kémiaérettségi könnyebb lesz, ráadásul az eddigi 2 óra helyett idén már 2,5 órát kapnak a diákok a feladatsorra.

A feladattípusok a korábbi évekhez képest nem változtak: továbbra is várható számításos feladat, esettanulmány, egyszerű választásos teszt feladat és kísérletelemző feladatsor a kémiaéretttségin.

A diákok az írásbelin mind emelt, mint pedig középszinten segédeszközként használhatják a függvénytáblázatot, a periódusos rendszert, valamint szöveges adatok tárolására és megjelenítésére nem alkalmas számológépet.

A kémiaérettségivel részletesen ebben a cikkünkben foglalkoztunk:

 

 

 

 

Jó, ha délután 4-kor kapnak főtt ételt - középiskolák tucatjai működnek menza nélkül szerte az országban Közoktatás Székács Linda

Jó, ha délután 4-kor kapnak főtt ételt - középiskolák tucatjai működnek menza nélkül szerte az országban

Az a kisebb probléma a közétkeztetéssel kapcsolatban, hogy a diákoknak nem jut elég idejük a menzán felszolgált ebéd elfogyasztására. A nagyobb, hogy - főként a középiskolák esetében - menza sem áll rendelkezésre, így a tanulók leghamarabb akkor jutnak főtt ételhez, amikor a tanítás után hazaérnek.