#önértékelési_csoport

Közoktatás Eduline

Nem kérnek a PÖCS-ből: kiakadtak az iskolaigazgatók az önértékelési rendszer miatt

Az elitgimnáziumok igazgatói is beszálltak a tanári önértékelési rendszerről szóló vitába. Szerintük az elgondolás nem lenne feltétlenül rossz, ám jelen állapotában több sebből vérzik a rendszer. Szerintük az eredmények magánügyek, nem szerencsés azt egy központi rendszerbe feltölteni, amellett minden tanárra elviselhetetlen terheket is ró. "Jelenlegi formájában jó esetben hiteltelen, adminisztratív feladattá silányodik a pedagógus önértékelés, rossz esetben egymás ellen fordíthatja az intézmények pedagógus közösségeit, a diákokat, a szülőket" - írták állásfoglalásukban.

Közoktatás Eduline

Lesre állítva: elindultak a PÖCS-ök az iskolákban

Novemberben elindultak az önértékelési csoportok munkái, a legtöbb igazgató már megkapta, mikor és hány tanárát fogják vizsgálni. A tanároknak ez csak egy újabb stresszhelyzet a novemberi portfóliókészítés mellett, amin az sem segít, hogy egy-egy szakértő – aki őket minősíti vagy felügyeli – sokszor a dupláját keresi annak, mint ők, úgy, hogy akár feleannyi idős és kevesebb a szakmai tapasztalata.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.